ethernet instellingen

ik ben sinds vandaag in het bezit van een pci installatie pakket voor @home breedband.

ik ga het volgende gebruiken van het pakket, de aansluitdozen, modem en utp kabel (ethernetkaart al in imac), nu wil ik graag weten hoe ik alles moet configureren om het aan de praat te krijgen.

1 instellingen
2 automatisch verbinden

ik heb nu adsl via een usb modem, dus alles moet echt aangepast worden.

ik weet ook dat er dingen in het forum staat over dit onderwerp, maar kan het niet echt vinden. :finderoud:

Zit er geen handleiding bij? Als je alle hardware hebt aangesloten moet het vrij simpel zijn, onder systeemvoorkeuren > Netwerk > TCP/IP > DHCP server aanzetten, in mail nieuw account aanmaken en je gegevens invullen (die je hebt gekregen van je ISP) that's it! (Dan heb ik het wel over OSX 10.2.8)

Automatisch verbinden hoeft bij @Home niet. Je bent gewoon altijd online.

Bij de TCP/IP instellingen moet je alles op DHCP zetten, zoals Ludo al aangaf.
Daarnaast moet je bij ID DHCP-client het @Home ID opgeven.
Dat is die CM12345-A achtige code.

alvast bedankt, meerdere reacties zijn altijd welkom

@home geeft aan dat het niet geschikt is voor macos x, maar dit is gewoon niet waar, want er zijn meerdere maccers die met @home werken.

:finderoud:

Hier is er dus 1! :)

Kijk ook ff op Troubles@Home.

Dat is de gebruikersvereniging van @Home en daar staat ook een hoop info.

[quote:2a689ed692="stoef"]alvast bedankt, meerdere reacties zijn altijd welkom

@home geeft aan dat het niet geschikt is voor macos x, maar dit is gewoon niet waar, want er zijn meerdere maccers die met @home werken.

:finderoud:[/quote:2a689ed692]

Bull…ik zit er al een hele tijd op, zowel via OS9 als OSX, nooit problemen…ze hebben er gewoon niemand die iets ervan af weet, daarom zeggen ze dat het niet geschikt is…maarja, het zijn Windozers he, die de boel aan de gang moeten krijgen en die weten er alleen (n)iets vanaf … als alle aansluitpunten vanaf de kabel naar jouw woonkamer in orde zijn, is het alleen een kwestie van UTP kabel aan het modem, inpluggen op je Mac, je @home id nummer (CP12345-A bijv) bij DHCP onder je netwerk systeempaneel invullen, kiezen dus voor automatische verbinding, op toepassen (apply) klikken en als alles goed is…voila, na een aantal seconden verschijnt je IP nummer…test dan je verbinding even met Safari, browse ff wat en stel je email in enz. en you’re in business…kan het nog makkelijker?? nee…alleen moeilijker onder Windhoos dus…je hoeft nieteens opnieuw te starten…