Ethernet modem, Tiger en Zonnet ADSL

Welke ethernet modem is compatible met OS-X Tiger en Zonnet ADSL? Momenteel werk ik nog via een USB modem maar ik ben bang dat na een upgrade naar Tiger dit USB modem niet werkt (geen drivers). Wie heeft ervaring hiermee?

In principe moeten alle ethernetmodems werken. Ethernet (LAN) is een standaard, die ook op mac werkt.

Ik kan sinds een kwartier uit ervaring zeggen, dat zelfs een Sweex ADSL-ethernet router prima werkt. Kostte slechts 4 tientjes.

Alleen jammer dat configureren via Safari niet lukte, Firefox was geen punt. :slight_smile:

En werk je met Tiger!? Of maakt dat niet uit? Kan je na de configuratie wel met Safari browsen? En is zo'n configuratie makkelijk?

Koop een Router met ingebouwde ADSL modem. Kan niet gemakkelijker! Via webbrowser vul je wacht- & paswoord van je ADSL verbinding in en je bent vertrokken :D Geen drivers nodig dus!

Ik gebruik altijd US Robotics. Zeer content van maar hun voeding gaat gemakkelijk kapot maar dan krijg je normaal gratis een nieuwe voeding :stuck_out_tongue:

Dit is mijn laatste US R aanwinst en ik ben er héél tevreden over :slight_smile:

[quote:200a950082="lino"]Welke ethernet modem is compatible met OS-X Tiger en Zonnet ADSL? Momenteel werk ik nog via een USB modem maar ik ben bang dat na een upgrade naar Tiger dit USB modem niet werkt (geen drivers). Wie heeft ervaring hiermee?[/quote:200a950082]

Ik heb Tiger, Zonnet (Family) en een USB. Werkt allemaal als een zonnetje. (Wel na de optie: Update)

8)

[quote:ec375dd150="lino"]En werk je met Tiger!? Of maakt dat niet uit? Kan je na de configuratie wel met Safari browsen? En is zo'n configuratie makkelijk?[/quote:ec375dd150]

Ik heb nog geen Tiger. Maar mijn (Alcatel) USB-modem gaf regelmatig vastlopers. Vandaar mijn switch. Na het configureren is ook Safari prima bruikbaar. Het lijkt erop dat de router niet gereset kan worden mbv Safari. Maar als dat het enige is…

Configuratie is erg simpel. Inloggegevens invoeren en klaar. :slight_smile:

Moet je dan wel iedere keer opnieuw je naam en wachtwoord opgeven voordat je wilt internetten?

[quote:17dd6f9f33="lino"]Moet je dan wel iedere keer opnieuw je naam en wachtwoord opgeven voordat je wilt internetten?[/quote:17dd6f9f33]

Als je een Router hebt + UTP ADSL model (dus niet USB) ofwel een Router met ingebouwde ADSL modem dan geef je één keer het wacht- en paswoord op door te surfen naar het IP adres (dus via Safari of andere webbrowser) van het toestel en daar de gegevens in te vullen. In het vervolg ben je online zodra je een Mac opstart & aansluit op de Router. Dus je ben constant online en moet nooit een paswoord invullen :smiley:

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zo snel mogelijk op zoek naar een ethernet modem.