ethernet netwerk + (belgacom)adsl

ik heb een ethernet adsl modem wat is de goedkoopste manier om 2 computers op internet te laten denk een ethernet switch ... maar welke ???

switch is een switch volgens mij. en die werken allemaal wel met een mac. dus ethernet kabel en een switch kopen.maar hoe dat met belgacom zit weet ik niet zou je moeten kijken. goedkoper is nog de ene mac aansluiten aan het modem en dan internetdeling aanzetten en de andere mac aansluiten aan de moederinternetmac. Heb je wel twee netwerkkaarten nodig in de moederinternetmac.En niet alle mac's hebben 2 netwerkpoorten. . Via firewire schijnt ook nog mogelijk te zijn. das als je zo'n kabeltje hebt liggen kun je die ook tussen moeder en dochter leggen. vele mogelijkheden dus.

ja maar er is veel prijsverschil ...

wat voor mac heb je?

imac 800 mhz G4 met combo en de nieuwste goedkoopste emac

de goedkoopste oplossing is dan met de ene een je modem aan te sluiten en dan de andere via een firewire weer aan de moederinternetmac te koppelen(jouw macjes hebben allebei maar 1 ethernetpoort). een firewirekabel heb ik laatst voor 12 euro gekocht dus dat valt wel mee. (het is ook nog eens razendsnel). lijkt me voor jouw de goedkoopste oplossing dus. Maar let wel dat sommige providers het niet leuk vinden als je 2 computer aansluit op een internet verbinding.

Waarom niet gewoon een router gebruiken? Die heb je vanaf 39,- euro tegenwoordig. Op die manier hoef je niet allebei de computers op te starten wanneer je wilt internetten op je tweede mac. En je provider zal niet moeilijk gan doen want die weet dan niet eens dat je meerdere computers gebruikt.

Meneer vroeg om de GOEDKOOPSTE oplossing.. en die heb ik em gegeven. Ja een router(switch) zou ook mijn keuze zijn.

Goedkoopste en tevens degelijke oplossing :

D-LINK DI-604 Router Cable/DSL 4 port 10/100 Mbit Switch

62.90 Euro bij Tones in Mechelen
www.tones.be