ethernetprinter> OK, via airport: geen bonjour!

alle powermacs zijn via ethernet aangesloten. de printers ook. printen geen probleem. ik probeer nu met een powerbook die via airport op het netwerk zit een printer toe te voegen maar in de printer utility verchijnen geen printers (bij add printer). ik zie ook geen bonjour (OS Tiger) dus daarom zie ik denk ik ook geen printer.

iChat doet het op deze powerbook ook niet dus dat houdt waarschijnlijk ook verband met het bonjourprobleem… iemand een idee hoe dat zit, bonjour kun je namelijk toch nergens aan of uitzetten? staat toch standaard aan… het is gewoon verdwenen lijkt wel.

Heb je AppleTalk wel aan staan in je netwerk tapje AppleTalk. En bij Programma's/Hulpprogramma's/Adreslijsttoegang kan je diverse protocollen uit en aan zetten. :lol:

is het airport wel een echte airport? Als in, zijn het Apple Airports die het draadloze netwerk creeëren, of een andere 3rd party device?

ja de airports zijn echte airports (expressen), appletalk staat actief in netwerk en ook de protocollen staan aangevinkt onder directory acces in utilities..