.eu domein Sunrise Periode

Ik heb al een tijdje een préregistered .eu domein. Nu heb ik inmiddels dit domein ook als handelsnaam bij de kvk registreerd. Dit om meer kans te maken dat het domein ook werkelijk aan mij wordt toegekend.Nu blijkt dat ik alleen in nederland het recht heb onder deze naam te handelen, maar aangezien het dus om europese handel gaat vraag ik mij af of ik in dit stadium mijn handelsnaam ook nog internationaal moet deponeren als merknaam? Ik wil gewoon de eerste zijn.. Iemand nog tips hierover??

Je kunt proberen deze naam als merk te deponeren. Daarvoor moet de merknaam voldoende onderscheidend zijn. Kijk even op de site van het [url=www.bmb-bbm.org]Benelux Merken Bureau[/url] Naast uitleg over hoe je moet handelen in deze gevallen staat er ook een register op waarin je alvast kunt zoeken. Kijk even op www.higherlevel.nl en zek op merknaam voor wat discussies over het wel of niet zelf indienen

Succes

Let wel op dat een BMB-BBM registratie zo een half jaar duurt, en we dan al lang in de 'Land Rush' zitten. En inderdaad is KVK-registratie niet veel waard voor een EU domein.

Dank ik ga ff wat uitzoeken

KvK wel van belang voor .eu domein, mijn moeder had er een besteld en toen ik ze belde zei die vrouw dat mensen et bijv een KvK inschrijving automatisch meer recht hebben op een .eu domein.

Dus stel: jij hebt een domeinnaam besteld: Poep
dan moet je KvK inschrijfnaam ook Poep zijn zoiets :stuck_out_tongue:
Maar anders moet je even naar je host bellen.

groet

[quote:36e7ed5dc5="Martiniman"]Let wel op dat een BMB-BBM registratie zo een half jaar duurt, en we dan al lang in de 'Land Rush' zitten. En inderdaad is KVK-registratie niet veel waard voor een EU domein.[/quote:36e7ed5dc5] De tweede sunrise periode, die 7 februari begint, staat open voor mensen met bijvoorbeeld een KvK registratie, zonder een registratie bij een merkenbureau. Dat is dus nog voor de landrush. Heb je dus wel wat aan, die KvK registratie. Maar als iemand met eenzelfde Kvk-registratie uit pak-em-beet Zweden net 1 seconde eerder dan jij de registratie er door weet te krijgen heb je pech.

Bedankt fistkikker, geeft weer wat moed. Blijft toch een soort lot uit de loterij denk ik.