EU waarschuwt Apple: Privacy is geen excuus voor anti-competitief gedrag

Eurocommissaris Marghete Verstager (Mededinging) heeft Apple een waarschuwing gegeven. Het bedrijf moet privacy niet als schild gebruiken.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Het wordt tijd dat👨‍⚕️eens met echte argumenten komt voor zijn beleid.
Totnutoe is het vooral FUD, het brengen van halve waarheden en het opblazen en ophemelen van zaken die simpel te vermijden en te weerleggen zijn.
Het is werkelijk tenenkrommend hoe slecht onderbouwd en doorzichtig zijn optreden is in deze kwestie.

Geen wonder dat mensen een enorme hekel hebben gekregen aan Silicon Vallye reuzen en hun disruptieve werking in de maatschappij

Alhoewel ik oorspronkelijk sympathie kon opbrengen voor
madame Verstager, begin ik het een zeurkous te vinden.

En … Goderikus … wat mij betreft is het eerder Verstager die met billijke argumenten mag komen aandraven.

Misschien ben ik niet alleen oud, maar hanteer ik ook nog het oude en meest logische principe, dat je in je eigen winkel je eigen producten gerust mag promoten, en andere weren als die, excusez l’expression, niet in je kraam passen.

Ik ken je leeftijd niet, maar neem aan dat er voldoende rij ervaring aanwezig is om in te zien dat Apple een keer moet ophouden met het eeuwige tegenwerken van kleine bedrijven, 10 duizendenen patenten aanvragen zonder die uit te werken alleen maar om de competitie af te schrikken, activiteiten die desondanks slagen om te groeien uiteindelijk snel uit de markt te kopen, alle concurrentie van de eigen apps met vervelende AppStore reglementen tegen te gaan, en wast er aan smakeloze maatregelen nog overblijft.

Nog los van de honderden miljarden kruis-subsidies naar allerlei matige Streaming diensten, waar alle gebruikers indirect aan moeten meebetalen ook degene die dat helemaal niet willen.
Hoog tijd om dit soort vervelende techno-bureaucratien die inmiddels groter en machtiger zijn dan complete continenten op te splitsen. En wat voor argumenten ze daarbij gebruiken interesseert me niet eens zoveel.
Als het evenwicht in de markt maar teruggekeerd, iedereen zijn deel doet hij niet krijgt, en gewoon normaal belasting afgedragen wordt en lokale wetgeving ge gerespecteerd wordt in plaats alle wangedragingen met peperdure PR af te kopen.

Ja, we zitten hier typefouten in vanwege het gebrekkige Siri, waaraan ik al zoveel aandacht heb besteed en nog moet besteden dat ik ze niet eens meer ga verbeteren