Eudora delen over netwerk

Boven op m'n kantoortje staat Eudora rond de klok aan. Toch heb ik weleens behoefte om ook in de huiskamer m'n mail te checken, oude mailtjes te herlezen en te beantwoorden. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Marcus

Als je de schijf -via het netwerk- van je computer boven mount op je computer beneden, en vervolgens aliassen maakt van de files van Eudora op je computer boven, op de plek waar 'ie ze zou opslaan op je computer beneden (dus zelfde map-structuur), zou het in theorie kunnen dat dit gaat werken. Echter, niet uitgeprobeerd, dus ook geen garantie :)

lijkt me handiger als je een apple remote desktop of vnc verbinding opzet. Je krijgt dan de desktop van de computer boven op het scherm beneden te zien en je kunt alles bedienen. Ik gebruik het om lekker op de bank te hangen met de ibook en toch in op mijn desktop te werken, werkt prima

De truc is het volgende: op je tweede Mac Eudora installeren en opstarten. Eudora maakt een folder genaamd 'Eudora Folder' in je home directory. Eudora afsluiten en deze folder verwijderen. Maak nu een netwerk verbinding naar je andere Mac en maak een alias van de 'Eudora Folder' op deze Mac in je home directory op je tweede Mac. Als je in het vervolg Eudora opstart op je tweede Mac wordt er automatisch een netwerkverbinding gemaakt en de mail en de instelling van je andere Mac overgenomen. Belangrijk is wel dat Eudora op die andere Mac niet open mag staan, anders krijg je een foutmelding en kunnen (soms) je instelling corrupt raken.

@Stimpson:

Zo ongeveer hetzelfde had ik dus ook gepost… :? 8)

@tricksel

Ja, de credits gaan naar jou. Ik werk zelf al een tijdje op deze manier en heb de valkuil (twee keer Eudora openen = problemen) ervaren.

Gaat niet om de credits, was een geintje...

Kan me idd. voorstellen dat het fout gaat; er proberen 2 verschillende applicaties in hetzelfde bestand te schrijven, en dat gaat over het algemeen nogal fout…

Ik heb VNC geinstaleerd en hoewel er wel wat vertraging in zit, lijkt het goed te werken.

De simpelste methode is natuurlijk om je mailtjes op de server te laten staan (instellen dat mails blijven bestaan nadat ze zijn opgehaald).

Op die manier kan je vanaf verschillende werkplekken altijd bij je mail, werkt altijd met alle mail programma’s.

Nadeel is wel dat je provider waarschijnlijk een limiet heeft staan op hoeveel mail je op de server mag laten staan. Voordeel is dan weer dat je eindelijk eens je mailboxen opschoont om de zoveel tijd :stuck_out_tongue: