Eudora en Mail

Kan de nieuwe mail.app bestaande mail uit Eudora importeren?

En hoe is Mail in vergelijking met Eudora (paid)?

Jan

Ik vind Mail een stuk eenvoudiger en het ziet er mooier uit. Maar in Eudora heb je wat meer mogelijkheden.

je kan eudora ook gratis gebruiken weet je, moet je gewoon de hele dag tegen een banner aan koekeloeren

file> import mailboxes.

Ik heb zo alle mail van Eudora binnen gehaald. Onder Os 9 werkte ik hiermee. Wel tegen bannertjes aan gekeken  :(  Maar wel een Micro$oft programma minder op mijn Mac  :)

Mail voldoet voor mij prima. Mailen en het archiveren ervan gaat prima. Zeker met de junkmail filter in de Jaguar versie is het een prachtig prgramma. Bovendien is het volgens mij het enige programma met een 'bounce' functie. Als je een ongewenst mailtje bounced, lijkt het voor de verzender alsof het adres niet bestaat. Als het een spammailtje betreft, is er een grote kans dat je er geen mail meer van krijgt.

Als je zeker wilt weten of het voor jou voldoet, gebruik je het gewoon ff met een loos e-mailadres. Eventueel gratis te maken bij een gratis provider of zo. Anders neem je een osx.nl adres  ;)

Als je nog mensen nodig hebt die je testmailtjes sturen, hoor ik het wel…

Suc6 met je keuze

Als je meer wilt dan de standaard import van eudora-mail in mail.app dan is [url=http://homepage.mac.com/aamann/]Eudora Mailbox Cleaner[/url] een erg interessant programma. Het importeert ook je filter rules en gaat beter om met de datums van de mailtjes. Ik heb het (voorlopig als test) gebruikt, en het resultaat ziet er goed uit!

Mail is voor OSX wat Eudora was voor OS9. Ik gebruikte Eudora vroeger ook op OS9 (bannerloos  :D ) Toen ik naar OSX ben overgeschakeld heb ik eudora laten vallen (meer vanwege het visuele aspect dan voor het gebruiksgemak) De extra functies die Eudora biedt tegenover mail zijn net de functies die ik eigenlijk kan missen zoals een grafiek van mail gedrag,'t was wel intressant om te weten of je nog steeds geliefd was maar je kon toch niet zien of het je vrienden waren of de spam. Mail 1.2 (jaguar) maakt elke andere maill app zelfs overbodig. Rules tegen spam werken in geen enkel app zo goed als in Mail. Ik schrik echt van Mail want hij filtert spam dus echt zonder reclame die ik wel lees als spam te bestempelen. Ik kan me geen enkele andere feature voorstellen die Mail mist (ja eentje : Mail 1.1 toonde de foto van de afzender in de mail)