Evaluatie OS 10.1.5 - Wat vinden we van de update?

Ik wil graag even de algemene opinie hebben over de jongste update, vinden we het wat of is het gewoon stront. Gooi het er allemaal uit, t'is nu al weer bijna een week geleden dus de ervaringen moetten er inmiddels zijn.

Ik vind het top van Apple dat ze eindelijk de oude videokaarten ondesteunen (helaas alleen in 2D…) maar is een vooruitgang, 10.2 misschien beter?

Laat het horen!

Wat mij betreft prima update. Geen problemen gehad en er is duidelijke snelheidswinst, vooral in de Finder. Ook kun je weer gewoon mail versturen/ontvangen met SSL-codering.

Perfect!! Hij is sneller, ook op internet. Ik had Speed Download wel eens geprobeerd, maar kwam eigenlijk steeds onder de 10 kb, nu kom ik af en toe dicht bij de 12 kb. Het kan nog beter, maar 10.2 komt eraan. Ook het uitzetten van de computer.... Vóór 10.1.5 sprong het beeld naar binnen en verdween 'langzaam maar zeker', nu is 'ie gewoon direct weg, veel netter zo. :D

Ik merkte meteen dat de software een stuk sneller was. Met lijsten schiet het nog steeds niet op, maar over het algemeen is het veel sneller. Ik weet niet of dat aan de videokaart ondersteuning ligt.

Verder merk ik er niets van.

Toen ik voor het eerst opstartte, kreeg ik een low res beeld. Door uit te proberen in welke resolutie ik kon werken kwam ik natuurlijk in een te hoge resolutie uit. Gevolg: zwart scherm, ook na restart. Kan dus niet meer met OS10 opstarten. En dat terwijl er vroeger gewoon aangegeven werd welke resoluties geschikt waren om mee te werken. Al met al ben ik niet zo blij!!

stukken sneller!

[quote:post_uid0="Edwin"]En dat terwijl er vroeger gewoon aangegeven werd welke resoluties geschikt waren om mee te werken.[/quote:post_uid0] Bij mij wordt dat nog steeds aangegeven (bij Beeldschermen). Heb je niet per ongelukt het vinkje bij die optie weggehaald?

Ook mijn ervaring is dat alles sneller is in 10.1.5! Vooral Mail.app is een stuk stabieler dan voorheen. Een goeie update dus! :D

mr.Gadget

:( Ik heb het probleem dat mijn epson c70 niet meer print onder X.1.5

Alles werkt wel onder 9.2.2 en alles werkte onder X1.4…HELP!!!

Wie weet de oplossing???  Epson wijst naar Apple.

Ik heb de problemen met de Epson 70 printer opgelost.

Je moet, nadat je de driver voor OS X hebt geinstalleerd, een nieuwe printer toevoegen (ook al staat er al een USB printer vermeld in de printer service!!!!!!!!). Deze nieuwe printer geeft OS X zelf aan als Epson 70/80. Het lijkt natuurlijk of je hetzelfde doet als wat er al staat, maar na het herstarten zal je zien dat de printer het wel doet!!!!!

Er zijn, ook op andere Macsites, veel mensen met problemen tussen OS X en de epsonprinters maar dat komt hoofdzakelijk doordat OS X suggereert dat alles goed is geinstalleerd, maar… gewoon het bovenstaande doen dan werkt je printer weer vlekkeloos!!!

Ik heb dat truukje geprobeerd met mijn HP 950c maar dat heeft geen effect. Hp geeft ook weinig ondersteuning.

Ik snap niet dat iedereen zo afgeeft op de hulp van HP. De ondersteuning is daar echt wel goed en veel bedrijven kunnen daar niet aan tippen!

Naast de snelheidswinst die de update oplevert,lees ik toch verdacht veel vreemde verhalen op over verschijnselen die optreden nadat OS 10.1.5 is geinstalleerd....

[quote:post_uid0="bart"]Naast de snelheidswinst die de update oplevert,lees ik toch verdacht veel vreemde verhalen op over verschijnselen die optreden nadat OS 10.1.5 is geinstalleerd....[/quote:post_uid0] Zoals: nu al vijf kernel panics op een maand tijd. Dus van nà de update 10.1.5. Tot en met 10.1.4 had ik er twéé in ongeveer een vól jaar. Aan nieuw geïnstalleerde software ligt het niet want die is in meer dan een maand onveranderd. Nog iemand?

:angry: Na installatie liep alles vast maar dan echt alles. Zodra ik maar wilde openen werd het programma gestop. Na veel proberen, herinstalleren en ergenis bleek dat het RAM geheugen niet in orde was. Ik daarna de originele RAM's geplaats en... Alles werkte nog sneller dan voorheen. Doe hier je voordeel mee als je dezelfde problemen heb. Oja de RAMMETJES die eruit zijn gehaald werken nog wel perfekt onder OS9!!!!!! :)

Voor X zijn de RAM eisen veel strikter als voor 9....

Nog even over die maffe HP all-in-one:

Hoorde vanmorgen van een vertegenwoordiger van Apple dat de HP programmatuur voor OSX uit de betafase is en nu prima zou moeten werken, hoewel OSX zelf zonder deze programmatuur moet draaien.

Checken op de HP-site dus…

:slight_smile: