Even hulp aub ivm aankoop router

Hello,

Ik ben van plan om een router aan te schaffen, maar toen ik naar de winkel ging zeiden ze dat ze zelf niet wisten welke router er het best zou aangeschaft worden.
Dus vraag ik het hier maar even 8)

Ik wil graag internet (Kabel, Telenet) blijvend op PC (xp) & op MAC (osx 13.3) hebben, en mogeljkheid om een netwerk te maken tussen deze twee computers om bestanden te verwisselen.
(zodat ik kan CD’s kan schrijven via de pc, want de cd-writer op de mac is kapot :()

Ik had deze router in gedachten : link.
Zou dat lukken met deze? ( Ik hoop het, budget is niet te groot :finderoud: )[/url]

Bedankt op voorhand…

D-link hoort in de categorie 'goedkoop maar het werkt'. Ik heb zelf sinds kort een Wireless Sweex router. Werkt prima. Alles is in te stellen via de browser (ookal begrijp ik er niks van).

*Thx voor snelle reactie*

Welk nadeel heeft dit dan?
Minder snelheid en/of meer gepruts ofzo?

Ik denk dat het belangrijkste is dat er een duidelijke beschrijving bij zit hoe het ding moet worden ingesteld om kontakt te krijgen met je provider. Dat gaat inderdaad via een browser en kan voor bijv. onze KPN anders zijn dan voor andere netwerkaanbieders. Ik heb een E-tech adsl-ethernet-modem. het maakt niet uit of je hem via een PC of een Mac instelt, IE of Safari maakt ook niet uit. Ik heb precies ingevuld zoals het beschreven stond en voel me sindsdien een happy camper. Bij die D-link kan het haast niet veel anders zijn. Op het moment dat je de tweede computer aansluit moet de ander 'm op z'n minst kunnen zien. De rest is een kwestie van public folders en voor mij nog steeds onduidelijke XP-instellingen.

Ook ik heb net een sweex breedband router en hij werkt perfect. Koste €29,-. Kabeltje erbij en de macs delen de internet verbining. Moest wel eerst even de router updaten maar verder geen probleem. Als het goed is kan je gewoon elke ethernet router nemen die je tegen komt. Waar het mij voornamelijk om ging is dat ik nu twee hd heb van 80 gb. Printer of brander delen heb ik nog niet geprobeerd.

Als je met twee computers tegelijk online wil bij Telenet, neem dan een duoabonnement , het kost drie euro meer in de maand, en je hebt twee accounts meer. Je hoeft dan geen router te plaatsen maar een eenvoudige switch. Deze kan je vinden voor om en bij de 25 a 30 euro. Je zal dan ook geen problemen hebben kwestie verbinding etc.

[quote:4862ad6280="someday"]*Thx voor snelle reactie*

Welk nadeel heeft dit dan?
Minder snelheid en/of meer gepruts ofzo?[/quote:4862ad6280]

Nee hoor. Ik klikte hem aan mijn modem en ik kon direct draadloos internetten vanuit m’n bed met een pobo. Op topsnelheid.

In de handleiding van mijn sweex spul staat overigens voor ieder adsl aanbieder een handleiding.

[quote:32e5f4eacb="digitalguru"]Als je met twee computers tegelijk online wil bij Telenet, neem dan een duoabonnement , het kost drie euro meer in de maand, en je hebt twee accounts meer. Je hoeft dan geen router te plaatsen maar een eenvoudige switch. Deze kan je vinden voor om en bij de 25 a 30 euro. Je zal dan ook geen problemen hebben kwestie verbinding etc.[/quote:32e5f4eacb]

Idd, maar dan heb ik wel nog geen lokaal netwerk, denk ik…
('k ben nieuw in het netwerk)

Thx voor de hulp, nog iets wat aangenaam is bij de macwereld :slight_smile:

Je kan ook deze nemen: [url=http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302]link[/url].

Deze komt bij PCM als beste koop uit de bus, maar op zich zal je bij dagelijks gebruik weinig verschil merken. Het maakt dus allemaal niet zoveel uit

Als je een netwerkje wilt kun je beter een router nemen i.p.v. het duo-abonnement. Heb je meteen een hardware firewall. Ik heb zelf een belkin maar ik heb al vaak de naam D-Link horen vallen als zeer goed. Kijk uit naar een router waar een degelijke beschrijving bij zit (als die bestaan) over hoe je bepaalde zaken moet instellen. Gebruik ook eens de zoek funktie van dit forum, er zijn al een paar topics geweest over routers. Zo kun je misschien zien welk merk het meest wordt gebruikt, scheelt later bij het vragen van uitleg;

Ik HAD ook een Sweex router maar die is na 2 dagen retour verkoper gegaan, wat een kreng zeg. Het was een kabelrouter, dat wel, dus misschien is het voor adsl beter geregeld. Ik moest minimaal 1 maal per dag instellingen opnieuw intikken/router resetten voor een goed resultaat...

Mijn tip: koop 2ehands een router van een echt goed merk en niet een goedkope nieuwe.

Groetjes Jos

Ik zal toch vor die D-link DI-604 zal gaan... Op de manual (afgehaald van hun site) staat er ook hulpregels voor OSX

Bedankt iedereen, en hopelijk zal het netwerk-gedoe vlot gaan… :mrgreen:

Een switch bezorgd je evengoed een netwerk als een router. Heb hier drie mac's in netwerk hangen met een switch waarvan twee draadloos en op internet.

Maar als ik een switch steek, moet ik nog eens €3 bijbetalen voor een Duo-abbonement. Juist?

Jammer genoeg staat er hier geen ezel die geld schijt :stuck_out_tongue:

Grtz

Linksys is een goed merk. Maakt tegenwoordig deel iit van Cisco en dat is DE fabrikant van routers etc.