Even respect.

Er wordt altijd een hoop gepiept over dingen die het niet doen, maar ik wil even laten weten dat mijn 12" PowerBook 1.33 gHz echt een multitask tijger is!!! Ik draai zonder problemen 15 (!) verschillende programma's waaronder Final Cut / Photoshop / Illustrator / 2 versies Flash / Quicktime / iTunes streaming radio en MSN voor file transfer. En dit gaat dus allemaal goed! Er staan 3 dingen te renderen... dus ik heb even tijd voor deze post. Dit allemaal om een ontzettend scherpe deadline te halen!

Apple, je bent een tank!

Cheers.

Zolang je tiger maar ram blijft voeren is ie idd wel tevreden.

Hier idem G4 350 MHz, upgrade naar 1 GHz, 2 GB RAM.

Hier Golive, Photoshop, Eudora, Skype, Safari, Explorer, en natuurlijk Skype en Alchemy TV tuner.

No probs.

[quote:905e223010="huinkroese"]Ik draai zonder problemen 15 (!) verschillende programma's waaronder Final Cut / Photoshop / Illustrator / 2 versies Flash / Quicktime / iTunes streaming radio en MSN voor file transfer. En dit gaat dus allemaal goed![/quote:905e223010] Op mijn Quicksilver 733 haal ik hetzelfde rijtje, uitgezonderd Final Cut en Flash, inclusief InDesign. Apple was 3 jaar geleden al een tank. Vind ik ook al behoorlijk indrukwekkend.

Op me werk heb ik een G5 (2 x 1,8 ghz) maar die is niet merkbaar sneller dan mijn G4 (933) die ik al een poos thuis gebruik. En dat is dan iMovie, Photoshop, InDesign en Illustrator.

Dus wat dat betreft laat ik die G4 voorlopig nog lekker staan! Die maakt nl. niet zo vreselijk veel kabaal als die G5.

:wink:

Grappig trouwens, als ik typ: een komma acht met een haakje sluiten dan wordt dat een 1,8)

Ik heb er ook geen problemen mee op mijn PowerBook 1,5 GHz, het gaat zelfs allemaal sneller dan in Panther. Zelfs mijn zusjes iMac 400 MHz doet het prima met Tiger.

ik heb er dus ook eentje (12"PB1.33) en nu ik dit tik is nét m'n 1gb geheugen binnen!!! :D:D ben benieuwd hoeveel (nog) sneller en beter het gaat lopen :D

de multitasking werkt inderdaad schitterend op apple als je dat vergelijkt met bvb windows daar kan je als je file aan het copieren bent niets anders meer deftig draaien ;-)

OSX rules!!!

zow, ondertussen een kleine wijziging in m'n configuratie :D

[img:4cc71e8f00]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7317[/img:4cc71e8f00]

damn he, wat is dat trouwens makkelijk om zo’n geheugending te verwisselen! Werkt gewoon in een keer ook :slight_smile: