Excel data via Word met pdf versturen

Volgende is aanstaande en ik krijg het niet bedacht het als losse bestanden te mailen:

we moeten 500 kalenders van verschillende klanten met verschillende adressen via de mail laten goedkeuren.

[b:9800a89dc3]Wat hebben we:[/b:9800a89dc3]

1. Word document waarin gegevens en oplage klant
  2. input wordt via xcell gekoppeld bijv. naw gegevens, aantallen en kleur
  3. pdf bestand met de specieke info voor de klant (beeld van de kalender)

Nu moeten deze 3 zaken in 1 mail gekoppeld worden om te versturen.

Is dit per klant te verzamelen met een pdf file daarbij, want als ik alle word bestanden moet omzetten naar losse pagina’s kost me dit ook veel tijd.

[b:9800a89dc3]Normaal[/b:9800a89dc3] doen we dit allemaal uitprinten, van de PDF een print bijvoegen. Klant geeft op een bijna niet lezen fax evt. correcties aan die weer over de fax worden terug gestuurd. die zijn weer slechter te lezen omdat deze al gefaxt waren etc. etc. naar soms 3 corr ronde zijn we klaar.
Het moet namelijk naar 16 verschillende landen verstuurd worden.

Wie kan me op weg helpen met dit probleem (voor mij tenminste)

Ik zou niet weten hoe je de 2 bestanden (Word + kalender) naar 500 adressen kunt mailen met 1 beweging.

Wel kun je van een Word bestand een PDF maken. Kies print, en dan “sla op als PDF”, of nog beter: als compress-PDF.

Bij mij werkt dit goed wanneer ik 1 bestand omzet, hoe het met een mail-merge vanuit een bestand in Excel gaat, dat weet ik niet. Je zou 't eens kunnen proberen.

Je kan dit allemaal probleemloos doen als je acrobat pro hebt.

Je kan dan aan het pdf bestand het word en excelll bestand als attachment meesturen.

Carlo, volgens mij is het niet de bedoeling aan het PDF bestand een Word+Excel bestand mee te sturen. Adressen uit Excel moeten volgens mij tot een unieke brief leiden (volgens het mailmerge principe). Deze brief moet met de juiste kalender PDF naar een klant.

dan lukt dat ook hoor.

Via de organiser kan je van die verschillende dokumenten 1 dokument maken. Een soort van compilatie.

met wat kennis van javascript voor Acrobat (wat een aparte versie is) kan je het zelfs automatiseren.

we zijn maar aan 't meedenken.

Maar houd dit dan dat ik per brief die via word wordt gemergd een aparte pdf moet maken? Want als ik alles ga merge dan rollen daar geen aparte pdf files uit, toch?

en inderdaad wat Doede aangeeft is wat ik naar op zoek ben.

dat is wel juist tot op zekere hoogte.

Je kan in organiser word dokumenten en andere doku’s selectere en dan creëer je een unieke pdf en dan komt javascript op de proppen (waar ik niks van ken) om dat alemaal in de goede (geautomatiseerde) banen te leiden

In MacFan van deze maand staan diverse Mail app's, waaronder Serial Mail v.3.10 Heb hier nog maar kort naar gekeken. Volgens mij moet het hier mee kunnen.

Dick

mogelijk kan deze hint:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070315023808642&query=cups-pdf

i.c.m.

CUPS-pdf

http://www.codepoetry.net/projects/cups-pdf-for-mosx

een onderdeel van de oplossing zijn…

en misschien wat Automator scripts…

http://automatorworld.com/archives/category/workflows-actions/mail/

Bedankt voor alle reacties, ik ga wat scrips en hints uitproberen. Ik meld nog wel als het allemaal gaat lukken.

groet Rene