Excel en InDesign samenvoegen

Het is mij gelukt Excel en Indesign samen te voegen. Ik heb echter het forum afgezocht en ben nog geen stappenplan tegen gekomen. Hieronder even een kort overzicht voor de te maken handelingen.

[i:db6b88d1f8](Ik heb mijn vraag en ontdekking al een keer onder het verkeerde forum gezet. Hierbij plaats ik hem dus nogmaals, maar ditmaal onder het juiste forum.)[/i:db6b88d1f8]

[b:db6b88d1f8]Excel samenvoegen in InDesign CS[/b:db6b88d1f8]

1. ontwerp een Excel-document met tabel-eigenschappen (List…)
  2. sla deze op als een tabgescheiden *.txt-bestand
  3. maak een leeg document aan in InDesign met één pagina
  4. plaats één tabel zoals je deze wilt invullen met de excel-gegevens in het document
  5. kies Venster > Gegevens samenvoegen
  6. open nu de Help functie en zoek op ‘records samenvoegen’ of ‘data merge’ (Engelse versie) Hier wordt duidelijk uitgelegt hoe je alles moet instellen

Let op! Het lukt alleen maar om meerdere records op één pagina te tonen als je document maar uit één pagina bestaat. Wil je meerdere design lay-outs maken voor je gegevens (bijvoorbeeld catalogi) moet je voor iedere lay-out een nieuw document maken. (Dit geldt voor InDesign CS, ik weet niet wat CS2 allemaal kan) Als je het niet goed doet kan je bij Records samenvoegen > Maak samengevoegd document’ géén meerdere records selecteren!

Mocht ik iets niet juist vermeld hebben, reageer dan even. Ik denk dat veel gebruikers deze tool erg handig vinden. Het scheelt in ieder geval erg veel tijd bij het opmaken van grote documenten.

Zie voor het maken van een juist Excel-/InDesign document ook de volgende topics:

Succes!