Excel: kolommen sorteren

in kolom A tot L heb ik 40 regels onder elkaar met daarin een cijferwaarde.

De kolommen moeten in kolom A onder elkaar worden samengevoegd. Nu sleep ik eerst kolom B onder A, daarne C daar weer onder enz… Wie weet een snellere manier?

Bedoel je transponeren???

1 Selecteer de kolommen A t/m L
2 in menu wijzig, kopieer
3 selecteer A42
4 in menu wijzig, plakken speciaal,
5 klik transponeren aan.
6 bevestig
en… voila!!

Geef anders even wat meer info

Ik denk dat er geen makkelijkere manier is om dit te doen G4... Maar als ik het zou doen, dan zou ik kolom B tot L onder A slepen, en dan C tot L onder B (die op dat moment al in kolom A staat)... Zo moet je minder "scrollen"... En misschien kan je ook uitzoomen om sneller te werken... (alhoewel op 40% zie ik nog maar 80 rijen :? ) Veel succes in ieder geval! :wink:

Hans, ik denk dat G4 gewoon alle kolommen onder elkaar in één kolom wilt hebben... Waarschijnlijk kan het wel sneller dan mijn manier... :?

Wil hij dan 40 rijen van kolom B onder de 40 rijen van kolom A enz??? Zodat er ca. 12x40 rijen in kolom A staan?

mmmm moet ik eens over nadenken, moet toch ook kunnen zou je zeggen, misschien met een macro?

Uhu... ik denk dat hij dat wilt... :o maar ben niet zeker natuurlijk... :wink:

Uiteindelijk moeten de verschillende kolommen in kolom A onder elkaar komen.

Transpose lukt niet helemaal, kan alleen met een regel tegelijk. Op dit moment lukt het mij alleen op de manier zoals Katleen beschrijft.