Excel of dergelijke = urenregistratie

Is het mogelijk een deels geautomatiseerde db aan te maken in excell of kornuiten?

Het gaat er eigenlijk alleen in 1e instantie om, dat ik handmatig een ordrnummer invul, er in de volgende cell dmv een code een tekst komt te staan bijv. vormgeving of met een andere code: retoucheren, en dat ik dan in de volgende cell mijn uren voor de desbetreffende onderdeel kan invullen, en me zo veel typewerk te besparen.
Er moeten zo’n 30 verschillende code’s worden ingevoerd.

Wie heeft de oplossing!

of is er een alternatief, lieft dan iets van shar of freeware

THX, René

ik gebruik iWorks

http://www.iggsoftware.com/iwork/

deze kan zelfs voor je bijhouden hoelang je met de document bezig bent…

ik vind het handig, je kunt het gratis proberen, en daarna kost het maar 25 dollar.

Het proberen waard!

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14330] Sambucus[/url]

TimeCard

Of via een ([i:00bc7d81be]b.v. MySQL[/i:00bc7d81be]) database..

Je kunt met een "horizontale zoekfunctie" in een tabel elke verwijzing omzetten naar een tekst of formule.

Zoek bij “invoegen functies” naar: HORIZ.LOOKUP…

Sorry, Ik praat hier over Excel....

ik ga alle opties proberen, en bedankt voor het reageren