Exchange 2003 vs Outlook 2001 ellende (HELP)

Ik zit met het volgende zeer vreemde probleem.

Door een server crash waren we genoodzaakt onze server opnieuw te installeren. Deze draait het volgende: Windows 2003 server met alle updates, Exchange 2003 server met service pack 1.

Er hangt een netwerk aan van ongeveer 10 Mac 0S 9 clients en 3 pc’s en 2 mac os X clients.

Het probleem doet zich voor op de Mac Os 9 clients met Outlook 2001. Ik installeer outlook vervolgens vraag het systeem geef de server naam maar op, en geef ik de de gebruikersnaam op en zeg dan controleren. Vervolgens geeft hij een time out zowel op TCP/IP als Appletalk. Echter zet ik het systeem op TCP/IP en geef i.p.v. de servernaam het IP adres op krijgt hij de naam wel gevonden. Hij zet netjes 192.168.1.200 om naar SERVER01 en vult de naam verder aan.De rest werk allemaal prima ik kan netjes een verbinding maken via Microsoft UAM en via de kiezer kan ik ook op de server shares komen. Ook internet werkt prima. We draaien een lokale DNS server waar ook het internet verkeer e.d. via loopt. Dat gaat prima.

Microsoft wil verder niet helpen ja lijkt me een Mac probleem.
Apple support leeft wel mee maar heeft ook geen flauw idee…

Misschien iemand van jullie ervaring met Windows 2003 server en Exchange 2003 server in combinatie met Mac OS 9 en outlook ??

Overigens kan mijn Apple powerbook met entourage 2004 wel netjes verbinding krijgen. Maar even 10 mac’s vervangen zit er niet aan …

Probeer eens een hosts bestand aan te maken in je /system/preferences folder op een os-9 Mac. Ik heb al verschillende keren gezien dat dit in één keer problemen in een combinatie outlook-exchange oploste. Een hosts-file is een plat text document dat geraadpleegd wordt voordat een DNS-query uitgevoerd wordt. In jouw geval zou dat er als volgt moeten uitzien: [code:1:e7e4a282c6] SERVER01 CNAME 192.168.1.200 [/code:1:e7e4a282c6] Denk er ook om dat je je DNS goed invult(primary)!

Bedankt voor je r eplay ik heb een platte tekst file geplaatst met daarin de door jouw aangegeven code. Is er iets van een ping tool of een resolve tool dat ik kan zien dat hij er ook iets mee doet ? Of andere dns test tools ?? want op dit moment resolved hij server01 nog niet naar 192.168.1.200 maar wel andersom ...

Alvast bedankt.

De host files deden de truc! Wel aan denken dat je naar regelpanelen TCP/IP gaat en dan USER SWITCH advanced. Dan nameserver static instellen. DNS suffix velden domeinnaam.local En host file inlezen. Vervolgens saven en opnieuw opstarten en dan werkt het ...

SUPER BEDANKT!!! :lol: :lol: :lol:

Zie ook Knowledge base van microsoft artikel Q298781 :mrgreen:

Mag ik hier even bij aansluiten? Heb net Outlook onder Classic opgegeven en doe nu een poging om Entourage X aan de praat te krijgen. Dat lukt me tot nu toe niet. De instellingen kloppen volgens mij maar er is een probleem met de IMAP server. Wat wordt bedoeld met domain? Kan het zijn dat de exchange server gewoon ntg-fs1 heet of moet daar nog een voor/achtervoegsel bij? Als iemand nog een paar tips heeft, zou ik zeer dankbaar zijn!