Exchange en ibook G4???

Ik zit op mijn stage. Nou heb ik mijn eigen ibook G4 meegenomen omdat ik hiermee beter kan werken. Nou wil ik hem aan de Exchange server die ze hier hebben koppelen. Ik maak verbinding met internet via een UTP kabel.

Als ik naar de finder ga en ik klik dan op netwerk dan ziet hij de server (Naam bedrijf) wel, als ik dit mapje dan open kan ik kiezen tussen 3 varianten die als snelkoppeling er zijn neergezet, maar als ik iets aanklik en ik voer dan mijn gebruikersnaam en password (die ik gekregen heb van het bedrijf) geeft hij aan: De alias …Server kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden.

Maar als ik via http://…web ga dan kom ik er wel in.

De ICTer weet er geen raad mee, is er hier iemand die mij kan helpen?

BVD

Zo dus jij !!!! bent degene die het internet maakt !

(bow) duizendmaal dank !

:innocent:

hahahaha, paar woordjes vergeten

je kunt proberen om in plaats van te browsen door de netwerkomgeving eens rechtstreeks het IP adres in te voeren via menu "Ga" en dan "Verbind met server".

Overigens heeft dit helemaal niks met Exchange te maken, maar dat terzijde.

Exchange... welk Mail programma gebruik? Zoek eens in de Help-functie van Mail of Entourage hoe je je mailprogramma moet instellen voor een Exchange-server.

IP > via UTP en DHCP alles automatisch etc…

Exchange is van MS, dus daar wordt je niet perse heel vrolijk van, ik heb wel artikelen gelezen die het mogelijk maken voor Linux, en dat is heeel veel gedoe.. misschien even googlen?

Ja het gaat me niet zo zeer om mail etc. maar ik moet bij de mappen kunnen die op de server staan.

Maar is het misschien verstandig om apple ff te bellen, die hebben daar toch wel verstand van ofniet?

[quote:d322e0220f="Statics"]Ja het gaat me niet zo zeer om mail etc. maar ik moet bij de mappen kunnen die op de server staan.

Maar is het misschien verstandig om apple ff te bellen, die hebben daar toch wel verstand van ofniet?[/quote:d322e0220f]

Hmm, dan zou ik niet weten wat er aan schort, misschien dat je met een bepaald protocol moet inloggen? Je systeembeheerder zou dat moeten weten…