Exchange met meer mailboxen in Apple Mail (Office 365)

Goedemiddag,

Met mijn bedrijf ben ik aan het overstappen naar de Hosted Exchange van Office 365. We gebruiken dit voor het delen van agenda's, contactpersonen en mailboxen. Ik heb mijn account toegevoegd in OS X (via Systeemvoorkeuren) en daarmee werkten de agenda, contactpersonen en mail direct goed. Ook is het geen probleem om de agenda's van collega's in te kunnen zien. Machtigingen e.d. worden goed overgenomen.

Wat mij niet lukt, en mijn collega's met Windows/Outlook wel, is om onze algemene info@bedrijfsnaam.nl mailbox in te zien. Ik heb er via de webinterface wel toegang toe, maar krijg hem in mijn mailprogramma niet zichtbaar. Ik heb er uiteraard de benodigde rechten voor.

Iemand een suggestie hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb al geprobeerd om het info@bedrijfsnaam.nl adres toe te voegen met mijn niels@bedrijfsnaam.nl account. Dat gaat deels goed: bij het tabje 'Accountinformatie' staat dan het juiste mailadres en de juiste gebruikersnaam/wachtwoord, maar de mail die ik erop binnenkrijg is gewoon mijn eigen...

Alvast bedankt voor de hulp! :smile:

Niels

Ter info: OS X 10.8.2, Apple Mail 6.2

Je kunt het info-account als extra account toevoegen in mail.
Je gebruikt ge eigen inloggevens om te autoriseren.

Dank je voor je reactie: heb je enig idee hoe ik dat kan doen?

Wat ik heb geprobeerd is via Preferences -> Accounts -> Add account een account toe te voegen met als e-mailadres het info@bedrijfsnaam.nl adres. Als ik dan op 'Continue' klik krijg ik de melding:

[i]"Trying to log in to the Exchange server “autodiscover-s.outlook.com” failed. Make sure the email address and password you entered are correct, then click Continue."[/i]

Als ik vervolgens bij de gebruiker mijn e-mailadres en wachtwoord invul dan kan ik de account toevoegen. Maar de mail erin is dus mijn niels@bedrijfsnaam.nl mail, en niet die van info@bedrijfsnaam.nl .

hmm, heb zelf geen ervaring met office 365, dit is de manier zoals ik dat bij een lokale exchange doe.

Dank voor je reactie: ik had inderdaad gelezen dat het op deze manier zou moeten kunnen. Blijkbaar gaat Office 365 er anders mee om. Morgen deze vraag maar eens voorleggen aan hun helpdesk.