.Exe op Leopard

Hallo,

Ik zou graag het spel Armadillo Run op mijn Macbook willen draaien, alleen is het een .exe bestaand. Hoe krijg ik die geopend? Bij VMWare kan het niet, want ik heb geen Windows op CD staan. Zijn er nog andere manieren?

Een .exe ding is [b:8c7c69aa30]altijd[/b:8c7c69aa30] voor Windows. Dus zonder Windows...

Nope.

Bootcamp installeren én daarna Windows installeren.

(Bootcamp staat standaard op de installatie DVD van Leopard, Windows zul je moeten kopen)

Crossover kun je natuurlijk ook gebruiken, heb je helemaal geen windoos voor nodig. En je hebt een trial van 30 dagen.

Alleen werk niet alles in Crossover, met name games zou ik niet al te veel van verwachten.

en parallels? Ik heb het onder tiger weleens geprobeerd, en games draaiden daar best goed.

Goed zoeken er is ergens een cider poort van die game die heel goed draait.

[quote:01baae9443="Nikita"]Alleen werk niet alles in Crossover, met name games zou ik niet al te veel van verwachten.[/quote:01baae9443]Klopt, het zijn alleen met name Windows-programma's van vóór het XP-tijdperk die er goed mee werken.

Hmm jammer. Ik had eigenlijk gedacht dat er wel een programma was waar je eenvoudig de .exe kon selecteren...

En een .exe naar iso converter? (blame me als dit echt dom klinkt)

[quote:d978b18140="Diviance1"]En een .exe naar iso converter? (blame me als dit echt dom klinkt)[/quote:d978b18140] Een .exe is een "executable" = een programma voor Microsoft Windows, dat kun je dus niet "zomaar" op een Mac draaien, net zoals je bijvoorbeeld iMovie ook niet in Windows aan de praat krijgt.

[quote:e8e7405b57="Sausje"]en parallels? Ik heb het onder tiger weleens geprobeerd, en games draaiden daar best goed.[/quote:e8e7405b57]

Werkt wel maar ook niet echt geweldig.
Was toch iets met directx10 (of ik weet niet precies welk nummer) dat het niet ondersteund.

Bootcamp is gratis (meegeleverd bij Leopard), en parralels is betalend. En Windows moet je sowieso toch bij allebei installeren (kopen)

Of zie ik het verkeerd… :?

Met paralels heb je inderdaad extra kosten ja. Het is een afweging of je wilt rebooten als je het wilt gebruiken. De weinige keren dat ik het nodig heb was voor mij voldoende aanleiding om de extra geld aan het pakket uit te geven en mezelf de ergernis van het steeds opstarten te besparen.