.exe uitpakprogramma

Ik heb een bestand .exe waarvan ik (bijna) weet dat het gewoon een ingepak folder inhoud. Nu vroeg ik mij af of ik deze .exe bestand met een klein programmatje kon uitpakken ipv met Virtual PC.

Toevallig had ik gisteren hetzelfde. Een doc ingepakt als exe. Ik heb er Stuffit Expander op losgelaten en dat werkte perfect.

misschien heel onnozel maar als je de extensienaam verandert en dan via :apple: i instelt met welk programma het uitgepakt moet worden. als het een echt .exe bestand kun je er vervolgens echt niets mee maar een ingepakte folder zou je met stuffit moeten kunnen uitpakken

[ctrl] klik (control-klik) op het bestand en dan open met... kiezen, vervolgens stuffit expander kan ook.

het is een echt .exe bestand dus wordt gewoon via Virtual PC jammer genoeg

Als je de .exe via p2p hebt verkregen dan is de kans niet gering dat het malware is: een virus, of spyware ofzo. Dat geeft overigens niet want op je Mac kan het geen kwaad.

Ik zie tegenwoordig dat PC gebruikers een self-extracting file hebben uitgevonden. En een programma in Windows wordt inderdaad met .exe aangeduid. Ikzelf heb het niet kunnen uitpakken met Expander. En het is geen virus (al is de mogelijkheid altijd aanwezig)!