exec-files

Ik heb hier een map met video (Video_TS) met daarin allerlei files. Sommige files hebben een icoontje met exec erin. Dat herinner ik mij nog van lang geledne van mijn Windows-machines, maar niet op mijn mac. Hoe verander ik die icoontjes of hoeft dat niet. ik heb soms problemen namelijk om een iso-file om te zetten naar mp4 en ik heb het vermoeden dat daar het probleem ligt???

wie helpt mij even verder?

exedc files

dit heeft te maken met de manier waarop MacOS die bestandjes denkt te moeten openen.

gewoon zo laten en niks aan veranderen.

Inderdaad. Die icoontjes geven aan dat er geen standaard macOS app is die deze bestanden kan weergeven. Gewoon zo laten.

Zo’n video_ts map kun je omzetten naar mp4 met handbrake.

https://handbrake.fr/rotation.php?file=HandBrake-1.2.2.dmg

Ik weet dat ik die met Handbrake kan omzetten. Helaas komt er meteen een encoding probleem bij sommige iso-files, terwijl ik die probleemloos kan laden en afspelen in VLC.

je kunt met VLC ook wel converteren.

open VLC en kies voor Bestand - Converteren / Sreamen

lukt dat wel ??

Nee, dat heb ik ook geprobeerd met VLC…

zijn er ook foutmeldingen, o.i.d. ??

VLC start een cyclus die rond de 3 seconden duurt. Creert een file met DVD-test.m4v, maar zonder inhoud. LC blijft in die cyclus totdat ik op stop klik.

gebeurt dat met één enkele file, of is dat altijd een probleem ??

Ik heb nu verschillende ISO-files geprobeerd… allemaal met zelfde probleem

Misschien aparte audio tracks, waarvoor je de juiste codec mist?

Wat zegt MediaInfo over de codecs?

Ik heb Mediinfo gedownload en de map erin getrokken, maar er gebeurt verder niets? Moet ik iets speciaals doen?

hierbij een plaatje

Als je de ISO eerst mount in de Finder, en dan de bestanden in de ISO sleept naar MediaInfo?

MediaInfo geeft informatie over de codecs, video-formaat, audi, etc.etc.

gebeuren doet er niks, nee

Lijkt op een DVD uit de USA.

Zou kunnen uit USA.probleem?

Ik zie ook: “FileExtension invalid: ifo”

Juist Koen…dat zag ik nu ook… wat kan ik daarmee? Is dat te omzeilen/te veranderen?