EXIF informatie zichtbaar maken in webbrowser?

Vraagje: op een ander forum waar ik zit (het Canon Digitaal Forum) werd een tooltje genoemd, voor de PC, om via een Contextual Menu de EXIF info van foto's te kunnen bekijken. Weet iemand of er ook zoiets voor de Mac beschikbaar is?? Let wel, je zou de info dus moeten kunnen zien zonder het plaatje op je eigen disk te zetten, het zou dus een plugin voor Safari of FireFox moeten zijn (dat zijn de browsers die ik nu gebruik).

Alvast bedankt voor de tip!

Als digitaal fotofan, was ik na je post geinteresseerd en ben ik op zoek gegaan. helaas is er momenteel, voor zover ik weet, geen tooltje om EXIF info te bekijken in je browser, wel is er een tool die in je contextueel menu zit. Deze is te vinden via www.versiontracker.com en heet PhototoolCM. Misschien is dit niet geheel de oplossing, maar kan je er wel wat mee

Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar werkt alleen als CM binnen de Finder, niet als de foto in een browser getoond wordt. Helaas.... De zoektocht gaat door :roll:

Ik heb ook eens zitten zoeken en ik kom alleen maar extensions tegen voor Firefox + windows.

Op zich moet het vrij eenvoudig te maken zijn dat zo’n extension iets als jhead gebruikt ipv zo’n windows extension. Of ja, afhankelijk van hoe die extension die EXIF gegevens uit het plaatje haalt. Als de locatie van het laatje in de diskcache beschikbaar is dan moet het wel te bouwen zijn.

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar iets als dit. Overigens zou het erg eenvoudig moeten zijn om een oplossing voor linux te porten naar de Mac. Daar zou je evt ook nog naar kunnen zoeken. Iig als je firefox gebruikt.

WHOOOEEHOOOEE!!

http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/fxif/

Geweldig gewoon :slight_smile: Precies wat ik al een paar jaar zoek :smiley: Exif data onder de ‘properties’ knop van Firefox :smiley:

volgens mijn geheugen kan je met gallerie webpaginas maken met de info die bij de fotos inzitten exif naam soort etc.

daan.

edit zie voorbeeld alleen geen grafiekje.

[quote:e5581e3fd2="hansenonline"]volgens mijn geheugen kan je met gallerie webpaginas maken met de info die bij de fotos inzitten exif naam soort etc.

daan.

edit zie voorbeeld alleen geen grafiekje.[/quote:e5581e3fd2]
Dat klopt wel, maar het ging mij erom de EXIF info van foto’s te zien die [b:e5581e3fd2]door anderen[/b:e5581e3fd2], mogelijk vanaf “het andere platform” ergens neergezet hadden. Maar dank dank dank :lol: voor het vinden van deze FireFox plugin! Doet precies wat ik zocht.

goed lezen wil nog wel eens mislukken :)

daan.