Explorer doet gek met GoLive inline frame

Hallo,

Ik heb deze vraag gisteren ook al bij een bestaande thread geplaatst mar heb de indruk dat die dood is. Vandaar dat ik het nog een keer opnieuw probeer: Ik heb een vreemd probleem met IE: Prachtige site gebouwd waarin foto’s in een iframe geopend moeten worden. in Mozilla based browsers geen probleem maar in IE worden de foto’s niet in het midden van het frame geplaatst, echt heel lelijk. site staat momenteel op www.graciousentertainment.com. het gaat fout bij Photography.

Een ander probleem dat ik dan wel weer bij de mozilla browsers heb is dat het eerste frame aan de rechterkant (niet inline) een halve cm lager staat. Werkelijk geen idee waarom…

Hoop dat iemand weet wat ik moet doen ik heb geen ideeen meer.

Groeten,
Cro

ik wil niet lullig zijn maar ik kan geen iframe vinden op je website

ik heb niks gezegt ik keek er met me neus overheen sorry
:sealed:

bij mij doet alles het volgens mij gewoon goed ik zie niks geks

ik moet wel zeggen je site ziet er goed uit ik zal alleen even ingolive de link color even veranderen de fotos daar hebben nu allemaal een blauwe kleur om hun kader zodat je kan zien dat het een link is.

Thanx. De linkkleur veranderen zat nog in de planning maar kreeg ineens dit probleem. Heb je de site bekeken in IE? Als ik de site bekijk op zowel pc als mac heb ik hetzelfde probleem met de iframes. Vreemd hoor...

ik heb nog een keer voor je gekeken met internet explorer 4.5 - 5.0 en met 5.2.

alleen met 4.5 doet je hele menu het niet meer maar zoals je ziet hieronder ziet het er volgens mij wel goed uit

[img:fc1bfa4348]http://www.eyezone.nl/printscreen.jpg[/img:fc1bfa4348]

dat is idd precies zoals het eruit zou moeten zien. waarom krijg ik dat op drie verschillende computers niet voor elkaar??Ik sta voor een raadsel...

Dank voor je hulp tot nu toe.

Is er nog iemand anders die voor mij de proef op de som wil nemen en even op zijn?haar browser www.graciousentertainment.com wil bekijken? Het gaat specifiek om de page Photografy/Pop

Dank dank dank,
Cro

Het lijkt er nu op dat het probleem zich specifiek op IE op PC voordoet. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

kan je een screenshot posten van waar het fout gaat? Ben je zeker dat het frame/layer breed genoeg is voor de foto's inclusief rand?

Het probleem is een beetje dat het er op mijn powerbook ook prima uitziet. Ik moet even uitvogelen of ik een screenshot op de pc kan maken en die kan posten. Zowel de iframe als de foto's zijn 224x224 pxls. Een aparte layer gebruik ik niet.

Ik heb ff een foto gemaakt van t pc scherm, ik heb alleen geen idee hoe die in een bericht te plaatsen...[/img]

als ik even tijd heb ga ik thuis even uitpluizen wat er precies aan de hand is

Dan ben je sowieso een held. Kun je me zeggen hoe ik een foto plaats? dan kan ik je een voorbeeld geven.

[quote:3013bd71af] <iframe name="inlinepop" src="Images%20Site/Buttons,%20logos%20etc/Inlinepic.gif" frameborder="1" scrolling="no" height="224" width="224"></iframe> [/quote:3013bd71af]

Dit is je ‘destination’ dat Iframe. Explorer verkleint je afbeelding vergeleken met andere browsers zie ik. Daarom denk ik dat eplorer als je geen margin definieert, zelf een margin veronderstelt, dat verklaart het verkleinen.
Ik raak altijd in de war met die attributen van frame frameset en iframe maar hier heb je een rijtje voor iframe: (attributen dus)

SRC=URI (URI of frame content)

• NAME=CDATA (name of frame)
  • LONGDESC=URI (link to long description)
  • WIDTH=Length (frame width)
  • HEIGHT=Length (frame height)
  • ALIGN=[ top | middle | bottom | left | right ] (frame alignment)
  • FRAMEBORDER=[ 1 | 0 ] (frame border)
  • MARGINWIDTH=Pixels (margin width)
  • MARGINHEIGHT=Pixels (margin height)
  • SCROLLING=[ yes | no | auto ] (ability to scroll)

zet marginwidth=“0” en marginheight=“0”, forceer evt een align=“top” en dan ben je er volgens mij.
En probeer ook eens, als het niet goed gaat, met een frameborder=“0”.
(Moet dit trouwens niet frameborder=“yes” of “no” zijn? of ben ik met iets anders in de war?)

Maar explorer Win blijft hoe dan ook dat Iframe een beetje lelijk weergeven vind ik.
Overweeg evt van het Iframe af te stappen, en aangezien je toch al Golive’s DHTML gebruikt, via een action gewoon het plaatje in een layer te schieten…zonder Iframe

thnx!! Ik ga er vanavond mee aan de slag. Het klinkt aanemelijk dus ik hoop dat t lukt. Ik laat me bevindingen nog even weten.

Dank tot nu toe,
Cro

Hey Harry, Vol goede moed aan de slag geweest met je tips, maar helaas: alle suggesties voor de instellingen die je hebt gedaan had ik zelf al gedaan. Margin stonden op "0" etc. Volgens mij is het ook niet dat explorer de foto verkleind maar hij verschuift 'm een stukje naar rechts en naar onder. Nog meer ideeen? Alles is welkom...

Is er nou helemaal niemand die ooit dit zelfde probleem heeft gehad? Ik krijg t niet opgelost!

Hi Cro:

<iframe name=“inlinepop” src=“Images%20Site/Buttons,%20logos%20etc/Inlinepic.gif” frameborder=“1” scrolling=“no” align=“top” height=“224” width=“224”></iframe>

Dit zie ik nog steeds. Maar heb je hier echt al geprobeerd om marginheight=“0” en marginwidth=“0” als attributen mee te geven? Want zoals je zegt, als explorer de foto naar onderen en naar rechts drukt, dan blijf ik nog steeds sterk in die richting denken…
Of heb je het al geprobeerd? En wat gebeurt er als je frameborder=“0” of frameborder=“no” (is hetzelfde) zet? Je moet het toch wel in die <iframe></iframe> zoeken.

(Je zult weinig reacties van anderen ontvangen, dit is nogal specifiek…)

En, zoals gezegd, de ‘actionscripts’ in Golive kunnen zonder Iframe ook wat jij wilt. Ik weet net of je wel eens met die layer-actions gewerkt hebt… werkt goed, maar genereert nogal veel code. En het is ook goed compatibel met de browserstandaarden. Welke versie van Golive gebruik je?

Ik gebruik GoLive CS 7.0.2. In de instellingen die te zien zijn in de inspector staan de margins op "0". De frameborder kan je idd alleen maar aanvinken (hetzelfde als "yes" of "no" dus), maar levert ook niet het gewenste resultaat. Ik zit er idd hard over te denken om alles maar met actionscripts te gaan doen.

Veel dank dat je je nog steeds moeite voor me doet.
Cro

[quote:d5faaab453] k gebruik GoLive CS 7.0.2. In de instellingen die te zien zijn in de inspector staan de margins op "0". [/quote:d5faaab453] Ja, dat zal wel, maar wat laat de broncode zien tussen <iframe></iframe>? Geen marginwidth="0" en marginheight="0" voorzover ik begrijp. Haal adem, neem een duik, en ga de broncode in, en zet die attributen er maar eens bij. De BRONCODE telt! Je kan altijd de code nog valideren met Golive...

Mijn ervaring met framebased werken en Golive is dat het altijd nodig is om de attributen voor <frameset> en <frame> (en ook <iframe> in de code te checken, bijvoorbeeld om in alle browsers border-issues te vermijden.
Dus bekijk die <iframe> attributen nog maar eens en stop ze erbij in de broncode.
Ik ga 's een testopzetje maken want ik word heel nieuwsgierig of ik gelijk heb.