export PDF naar EPS + omzetten naar lettercontouren

Hallo,

Ik vraag mij af of het mogelijk is om een PDF bestand om te zetten naar een EPS bestand met daarbij alle letters omgezet in lettercontouren. Iemand?

groeten,
Alfonzo

Geen probleem...zorg wel ervoor dat de lettertypen ingevoegd zijn in de pdf. Of direct na het maken van de pdf openen in Illustrator.

Wel nog een tip: indien mogelijk (bijvoorbeeld in Indesign) alvast alles lettercontouren maken en dan de pdf maken. Soms wilt het wel eens gebeuren dat AI de letters vreemd neerzet. En als je dit van te voren doet, voorkom je dat.

Nou, je kan een pdf openen in Illustrator, de letters omzetten naar contouren en het geheel bewaren als EPS.

Ik heb wel zo’n vaag gevoel dat dat geen optie voor je is…

Inderdaad Brak Mak Morn. Dat heb jij heel goed gezien! Ik heb noch het bronbestand noch het gebruikte lettertype.

dan wordt het wel erg lastig vrees ik... :?

Dat gaat niet lukken dan...

Om een PDF te openen in Illustrator moet je toch echt het hele font hebben, het ingesloten font werkt daar niet voor.

Ook in dit geval gaat het volgende op: "Je kunt van brood wel poep maken, maar van poep geen brood"... :lol: Vragen om een certified PDF heeft vast geen zin?

[quote:c4e4227dcd]"Je kunt van brood wel poep maken, maar van poep geen brood"[/quote:c4e4227dcd]

Die Nederlanders toch… :wink: , maar ik begrijp ondertussen en bij deze helemaal jullie punt. Allen erg bedankt voor de info!

groeten,
Alfonzo