export voor dvd(in fce)

wil m'n afgewerkt project op dvd voor vertoning op tv . heb idvd3. kan iemand step by step de wekwijze geven ?

thanks,

harry

Easy, gewoon je film als FCP movie exporteren (self containd als je genoeg ruimte hebt, anders niet) en daarna de film in iDVD slepen. Je kunt als wilt zelf een menu maken in 'fotosjop' 720X576 72dpi gewoon lekker proberen werkt allemaal heel intuitief.

Succes

als ik de film niet self-contained maak kan ik die dan afspelen met een dvd speler op tv ? ik dacht als je self-contained uitvinkt hij nog altijd de mediafiles nodig had als referentie en de dvd enkel op de eigen comp. kon gespeeld worden ?

harry

[quote:65f0dd4bd0="guru"]als ik de film niet self-contained maak kan ik die dan afspelen met een dvd speler op tv ? ik dacht als je self-contained uitvinkt hij nog altijd de mediafiles nodig had als referentie en de dvd enkel op de eigen comp. kon gespeeld worden ?

harry[/quote:65f0dd4bd0]

Als je de movie niet self containd maakt kun je hem allen afspelen in bv QT of FCe als je de referentie files bewaard, je kunt de movie ook gebruiken voor het maken van de DVD. iDVD maakt er zelf weer een MPEG van en dat wordt op DVD gebrand en kun je dus overal draaien

als ik het goed begrijp??? self-contained of niet SC maakt niets uit als ik het project op afspeelbare dvd wil zetten met idvd (enkel de ruimte die het gebruikt is verschillend ,)...of heb ik het niet???

correct :wink:

succes

sorry hoor , nog een vraagje :

kan ik een dvd RW schijfje gebruiken , of is dit niet aan te raden ?

m’n dank is verpletterend !

harry

een RW schijfje kan ik gebruikte ze vroeger om testjes mee te maken, mijn ervaring is dat ze het vaak minder doen in de huis tuin en keuken spelers. er is overigens een topic op dit forum over wat de de beste schijven zijn.

Succes