Exporteer pdf werkt niet

voor onze klanten maken wij altijd lage resolutie pdfjes vanuit quark, dit heeft altijd heel goed gewerkt, tot vandaag nu kan ik geen pdf meer exporteren, ik krijg de foutmelding dat het is mislukt. Ik heb problemen gehad met suitcase en heb dit opnieuw geinstalleerd, nu werkt dat weer en wil het exporteren van pdfjes niet meer. Ik snap er niks meer van!!!

Kan je iets meer info geven over welk systeem, versie QXP etc...?? Word anders vrij moeilijk om een goed antwoord te kunnen geven. Althans een beter antwoord dan gebruik InDesign :wink: ....

Wat ik zo wel ff als tip kan geven:
Met Distiller werken (QXP als ps file bewaren en die door Distiller trekken)

Inderdaad, wat is je foutmelding?

Een rappe methode is om in Distiller een ‘watched folder’ aan te maken voor scherm-pdf documenten die even voor goedkeuring naar een klant gestuurd moeten worden. Die stel je in op de gewenste voorkeuren.
Vervolgens print je vanuit Quark direct een .PS file in die map. Distiller zal direct beginnen met het maken van de PDF.

Ik heb dat in 6, 6.1 en 6.5. Exporteer werkt niet en laat kwark er zonder enige melding uitklappen. Ik doe het dus ook maar via Distiller.

edit: ik gebruik geen SC maar Fontagent

Ik werk op OSX met quark 6.5. Foutmelding die ik krijg: experteren pdf is mislukt, via distiller heb ik het ook al geprobeerd, dit wil ook niet, ik krijg dan een log. bestandje met een foutmelding erin, dit zijn dan allemaal vreemde tekentjes, waar je dus niet uit wijs wordt wat er nu is mis gegaan. Ik denk zelf iets met de fonts, alleen snap ik dit niet, gebruik altijd dezelfde fonts en had eerst nooit problemen.

Is het met alle bestanden zo, of is er één bestand dat je dwars zit? Lukt het ook niet met printen naar een Acrobat-printer en dan een PS maken die je door Distiller trekt?

Dat er nog mensen met Distiller werken ... iedereen met Acrobat Pro onder OSX hebben een geweldige Adobe Pdf virtuele printer, die volledig op basis van de Distiller Joboptions is aan te sturen ... Ik maak al jaren geen Postscripts meer, noch exporteer ik Pdf's. Van Adobe geleerd.

het is zeker een fijne optie en ik zweer er ook bij, maar in theorie werk je nog steeds met distiller :sealed:

Zet OPI uit in extension manager van QXP 6.5

mits je dat niet nodig hebt in ieder geval.

(er zit geen generic eps photoshop bestand in?, dus geen gewone eps maar een als kopie bewaarde lagenbestand van PSD?
Geen JPG’tjes, heb ik vervelende ervaring mee gehad.

Meer kan ik ook niet verzinnen,

[quote:77e9482691="hopsa"]Zet OPI uit in extension manager van QXP 6.5[/quote:77e9482691] Correctie : TRASH IT! [quote:77e9482691="hopsa"]mits je dat niet nodig hebt in ieder geval.[/quote:77e9482691] Who does?

[quote:6cb744ffb8="R_van_Heukelum"]Dat er nog mensen met Distiller werken ... iedereen met Acrobat Pro onder OSX hebben een geweldige Adobe Pdf virtuele printer, die volledig op basis van de Distiller Joboptions is aan te sturen ... Ik maak al jaren geen Postscripts meer, noch exporteer ik Pdf's. Van Adobe geleerd.[/quote:6cb744ffb8]

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. De ene manier is niet sneller dan de andere. Voordeel van werken via Distiller in geval van problemen is dat je onderweg kan zien of het ergens in het proces fout gaat.