Exporteren van berichten in mail !?

Heya. Ben bezig op de zaak om te kijken of ik de box inkomende mail kan exporteren naar een andere map om zo de postbus te kunnen legen in mail ± 1 gyg aan berichten nu. Mijn Mac raakt redelijk opgewonden van deze berichten en staat iedere x de berichten te controleren. Maar ik kan geen export berichten vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dus vraag: [b:c10a324d73]Bestaat er een manier om al bestaande berichten in de in en outbox te exporteren naar een map op het bureaublad of zoiets?
zodat ik alle berichten netjes op een CD kan fikken.
Dit omdat ik de berichten niet kwijt wil.[/b:c10a324d73]

Thx in advance :wink:

Toevallig heb ik vorige week in mail daar zelf een oplossing voor bedacht. Ik zit nu niet achter de Mac, maar zo uit het hoofd:

Maak een nieuwe Postbus aan en kies ervoor die lokaal op te slaan. Onder de kop Lokaal staat de aangemaakte postbus. Je kunt er ook sub-bussen mee aanmaken door een / te gebruiken, dus: Archief/inkomend 2002

Sleep nu alle berichten die je uit je standaard in-bus weg wilt hebben naar de aangemaakte postbus (map) onder Lokaal

succes

Hankie

Thx Hankie... Het werkt en mijn mail is weer als vanouds. :D

Wat laat, maar je kunt toch ook gewoon je inbox (of welke map dan ook) op de desktop slepen?

[quote:18ff429359="lucasraggers"]Wat laat, maar je kunt toch ook gewoon je inbox (of welke map dan ook) op de desktop slepen?[/quote:18ff429359]

Probeer maar.! Hier niet hoor. Na een nieuwe postbus aangemaakt te hebben wel. Alles draait weer snel en Mail staat niet eerst de posts te checken voor 5 minuten. Met het rad van fortuin :wink:

Ik heb pasgeleden hetzelfde gedaan, alleen kan je in mail geen filter aanmaken dat op [b:bfcc80718d]datum[/b:bfcc80718d] berichten dan transporteert naar die nieuwe map, zodat je regelmatig een opschoningsactie kan houden. Of ik mis iets, of Apple mail mist wat functionaliteit ;-)