Exporteren vanuit Motion

Ik heb een intro gemaakt voor een DVD. Dit bestand wil ik nu importeren in DVD Studio Pro. hoe kan ik dit het beste doen. Zodat ik het beste/scherpste beeld hou en het beste geluid? Welke instellingen moet ik dan hebben?

Thnx!

DV kwaliteit is altijd het beste... maar heb nog niet zo veel met motion gewerkt... draaide niet zo lekker op g4.... grtz.

Ik heb 'm ook als DV PAL geexporeerd alleen als in het filmpje dan Quicktime (7) bekijk ziet het er erg vaag uit. De kwaliteit is niet goed in ieder geval... Dat is toch vreemd lijkt me?

Probeer 's een andere codec, motion jpeg, "best quality" settings bv. of desnoods uncompressed 10 bit als het een niet al te groot filmpje is. En nee, DV is niet de beste codec.

vanuit motion kun je beter niet exporteren (tenzij je dat perse moet natuurlijk). Als je je motion clip in FCP zet en van daaruit 'export with QT conversion' doet (MPeg2 / 2Pass VBR, Quality Best), krijg je retestrakke clips.

Exporteren met Apple’s Compressor kan ook, maar op een of andere manier wordt het minder scherp, en het duurt gewoon langer (ondanks dat ze exact dezelfde codec gebruiken…).

Exporteren als .mov is vanuit motion per definitie NIET scherp te krijgen.

[edit]

En inderdaad, DV is niet het beste :lol:

[quote:7a9062e4b4="Nielsjuh"]Ik heb 'm ook als DV PAL geexporeerd alleen als in het filmpje dan Quicktime (7) bekijk ziet het er erg vaag uit. De kwaliteit is niet goed in ieder geval... Dat is toch vreemd lijkt me?[/quote:7a9062e4b4]

Open filmpje in QT, doe Appeltje-J. Selecteer “Video Track”, “Visual Settings” en check “High-Quality” en zie eens hoe je filpje opknapt.

Om voor mij onduidelijke redenen wil QT altijd DV filmpjes op een soort halve resolutie tonen. Is alleen in de player zo, the filmpje is gewoon hi-res