Ik heb zojuist het nieuwe keyboard van apple aangeschaft, en zoals de titel al luid, werken de expose en dashboard knoppen niet. Heb de OSX 10.4.10 update en de keyboard 1.1 update. iemand een vermoeden wat er aan het handje kan zijn? (de overige toetsen als play/pause etc. doen het wel gewoon.)
Wel heb je ooit.. ik had hetzelfde probleem. Druk ik nu op de expose knop, doet hij het gewoon :| Dashboard ook... ik heb geen idee wat er is gebeurd, maar ik ben er wel blij mee :)
Dan zal ik maar hoop blijven houden, goed om te weten dat het dus goed kan komen.
[quote:ce7f4ce17c="pranaat"]goed om te weten dat het dus goed kan komen.[/quote:ce7f4ce17c] Dashboard en expose toetsen van nieuwe alu keyboard kunnen defect zijn [url=http://macwereld.nl/index.php?option=com_mw_forum&task=showpost&postid=18053&page=1].lees meer [/url] :roll:
Kijk ook eens hier http://www.macfixit.com/, er is al veel over geschreven en een potentiële oplossing.
je hebt er een nieuwe toets op zitten de fn als je de functietoetsen uitgeschakeld hebt in je systeemvoorkeuren kun je met de fn toets ingedrukt de functies weer wel gebruiken
kijk ff bij systeeminstellingen, toetsenbord en muis, toetsenbord
ik denk wel dat ze daar al aan gedacht hadden hoor ;)
omruilen die handel!
Ben zojuist bij de machouse geweest, omruilen kon niet. Dus voor diegenen die ook ditzelfde probleem hebben, bespaar je de moeite om langs de winkel te gaan, het is namelijk een softwarematigprobleem. Het keyboard deed het wel gewoon op de nieuwe imacs. Het is dus wachten tot apple een update uitbrengt of iemand een scriptje ervoor heeft geschreven. Tot nu toe heb ik wel een voorlopige oplossing zonder steeds de Fn-toets in toe hoeven drukken voor expose, namelijk bij systeemvoorkeurentoetsenbord&muis de toets voor expose te veranderen naar F5. Deze is namelijk nergens aan toegeschreven bij de nieuwe software.
Het is idd puur softwarematig, op m'n powermac doen ze het niet, op mijn macbook pro wel gewoon.
Gewoon een update afwachten, zoveel gebruik ik ze toch niet. Wel wat slordig eigenlijk, maar verder erg tevreden van m’n nieuwe tobo.
Even ter algemene informatie voor anderen die dit toetsenbord aan willen gaan schaffen: op mijn iMac G5 werkten allebei de toetsen gelijk zodra ik de software had geïnstalleerd.
Pranaat: Welke mac heb je?
Want ik ben ook van plan om er 1 aan te schaffen voor mijn MBP.
2,16 CD intel iMac, ik zou hem zeker aanschaffen want t typt wel echt heerlijk..