Expose / Toon alle vensters van desbetreffend programma: Wit

Is iemand bekend met het 'probleem' dat als je op F10 drukt je wel een expose krijgt maar dat alle vensters wit blijven in plaats van dat ze de huidige afbeeldingen weergeven?

Zo was ik laatst bezig in Photoshop CS3 en had een stuk of 20 foto’s open en ik kreeg enkel witte schermen (dit is overigens bij al mijn programma’s zo). Nu kan ik wel namen lezen maar dit is toch vrij irritant. Iemand hier misschien een oplossing voor?

(ik werk op een Macbook Pro 2.4)

Hoe gek het ook klinkt, maar het ziet er naar uit dat je MBP dit gewoon niet trekt.

Exposé vraagt het een en ander van de grafische kaart, aangezien die in de MBP aan de CPU gekoppeld is, maakt Exposé dus ook gebruik van je CPU voor de grafische prestaties.

Omdat zowel je grafische kaart, als je CPU zwaar belast worden door Photoshop, schakelt OSX terug naar een versimpelde weergave, omdat het gewoon te veel van het goede is.

OSX zou dan namelijk eerst thumbnails van al jouw foto’s moeten maken, die nog eens gaan zitten schuiven, zodat het allemaal op je scherm past en dan ook nog eens alle (geheugen)voorzieningen beschikbaar houden om snel weer naar geheugenvreter Photoshop terug te kunnen keren…

Oplossing: meer geheugen vrijmaken door wat foto’s te verbergen, je zal zien dat het met een stuk of vijf foto’s prima werkt. Is dus een hardware-probleem, wat je wellicht met meer werkgeheugen kan oplossen, maar dat lijkt me verspild geld, wat je vraagt is gewoon veel…

…zeker voor een laptop…

Vertel eerst eens wat je allemaal al geprobeerd hebt. Reboot? Of toch al de Finder heropgestart? Alles legaal zoals het moet?

Lijkt me dat de hardware legaal is toch?

[quote:c97de45cea="Zerk"]Hoe gek het ook klinkt, maar het ziet er naar uit dat je MBP dit gewoon niet trekt. [/quote:c97de45cea]

Komaaaaan. Ik heb een MBP 2.0 en die trekt vlotjes zelfs 20 foto’s in PS. En hij zei " dit is overigens bij al mijn programma’s zo "

[quote:aaa528d852="Zerk"]Lijkt me dat de hardware legaal is toch?[/quote:aaa528d852]

:roll:

Hier screenshot dat het geen enkel probleem is, 20 fotootjes te exposeren in PS met een MBP 2.0

[img:aaa528d852]http://img404.imageshack.us/img404/6076/afbeelding9sg8.th.jpg[/img:aaa528d852]

Dan zal ik me wel vergissen, maar als je witte vlakken ziet waar plaatjes horen te staan, dan ga ik aan een probleem met te weinig capaciteit denken... en even doorredeneren leert dat dat in je grafische kaart moet zitten....

Overigens… als mijn theorie klopt, dan is het natuurlijk met alle programma’s zo, omdat die ook last hebben van te weinig capaciteit… dit zinnetje bevestigt overigens wel mijn theorie; èn PS, èn nog meer programma’s en dan ook nog eens Exposé willen… moet je goed voor kunnen rekenen hoor!

Kortom: als hij al die andere programma’s nou eens afsluit, dan denk ik dat hij al een eind verder komt…

Reuze mooi hoor, zo’n screenshot, maar wat had je naast PS-CS3 nog meer draaien??? en hoeveel werkgeheugen heb jij in vgl. de TS?

[quote:393f047b9d="Zerk"]Dan zal ik me wel vergissen, maar als je witte vlakken ziet waar plaatjes horen te staan, dan ga ik aan een probleem met te weinig capaciteit denken... en even doorredeneren leert dat dat in je grafische kaart moet zitten....

Overigens… als mijn theorie klopt, dan is het natuurlijk met alle programma’s zo, omdat die ook last hebben van te weinig capaciteit… dit zinnetje bevestigt overigens wel mijn theorie; èn PS, èn nog meer programma’s en dan ook nog eens Exposé willen… moet je goed voor kunnen rekenen hoor!

Kortom: als hij al die andere programma’s nou eens afsluit, dan denk ik dat hij al een eind verder komt…

Reuze mooi hoor, zo’n screenshot, maar wat had je naast PS-CS3 nog meer draaien??? en hoeveel werkgeheugen heb jij in vgl. de TS?[/quote:393f047b9d]

Hmm G4 460 MHz met 768 MB werkgeheugen, Ps, iTunes, Adium, Safari, Vienna, en Transmission open en mijn 11 vensters gaat nog soepel waarvan er 5 Ps zijn

Een Macbook Pro 2.4 Ghz 4GB intern geheugen 256mb 8600M GT kan toch wel een paar fotootjes los van elkaar laten zien? Mijn iWork kan wel 20 verschillende tekst documenten naast elkaar weergeven. Ik zal binnenkort Photoshop herinstalleren. Vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

Net bevonden, áls Exposé moeite heeft treed er een vertraging op vóor het exposeren, wite vlakje ben ik nog niet tegengekomen. hopelijk dat je er met een herinstallatie vanaf bent.

Reinstall Photoshop CS 3 gedaan en nu werkt alles weer naar behoren. Bedankt iedereen!