expositie werk

Hey mensen

Sinds een tijdje ben ik bezig met fotobewerkingen, nu vertellen me steeds meer mensen dat ik daar wat meer mee moet gaan doen.
Dus nu wil ik enkele werken af laten drukken maar waar kan ik dat het beste doen?
Heb voornamelijk PSD formaat en het is bedoelt voor een expositie

Als je een kleine greep uit mijn werken wil bekijken hier een link
link

allereerst: WAUW!

wat een mooie foto’s! of moet ik zeggen ‘illustraties’, want dat zijn het bijna vind ik. Echt super!

Maar over het afdrukken. Je kan het op fotopapier laten afdrukken bij een fotograaf om het idee ‘foto’ te versterken. Dan zit je wel max aan A3 wil het nog een beetje betaalbaar blijven denk ik. Anders moet je er eens aan denken om ze te laten printen, dat kan op veel verschillende formaten, ook heel groot.
Feit blijft alleen dat het wel een duur grapje wordt. Dat wordt hoge entree vragen bij je expositie! :wink:

Succes! :slight_smile:

Om te beginnen: welkom op MacOSX.nl natdatnl. Ik sluit me verder gauw bij marloez aan: WAUW! Mooie beelden, mooi samengesteld en heel knap bewerkt. Tot in de puntjes. En uitermate sfeervol. Prachtig, ik ben onder de indruk.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb voor het afdrukken van digitale bestanden op fotopapier goede ervaringen met PLM Photofinishing uit Tilburg. Goed vaklab. Snuffel maar eens wat rond op hun site en sla het hoofdstuk ‘Helpdesk’ niet over. Hier vind je aanlevertips en informatie over het printen van digitale bestanden en de werkwijze van PLM. Als eea goed op elkaar afgestemd is zul je WhatYouSeeIsWhatYouGet kwaliteit ontvangen.
Een prijslijst is alleen te downloaden als je klant bent, maar een belletje of een mailtje zal wel het eea kunnen doen.
Als je een echt goede expositie gaat houden moet je lijkt mij niet bezuinigen op de afdrukkwaliteit.

Voor het idee:
-digitale fotoprint 30x45 cm kost € 8,95 excl btw; max. formaat 50x80 cm € 26,40
-een digitale vergroting op het max. formaat van 50x80 cm kost € 46,00 ex btw

Er zit een verschil in de eigenschappen van de digitale prints en de digitale vergrotingen. Van de prints wordt een zgn ongecorrigeerde ‘0’-kopie gemaakt van je bestand terwijl de digitale vergrotingen naar wens kunnen worden gecorrigeerd. Voorbeeldje meesturen is dan een pré.
Verder kun je er ook digitale wandvergrotingen laten maken, foto’s laten opplakken, op ander materiaal af laten drukken (zoals canvas).

Nou, succes er mee. Groeten, Freek.

Dank je beide,

Ik wil eigenlijk zo min mogelijk bezuinigen op kwaliteit, maar het kost aardig wat centjes als ik dat zo zie en dan moet er nog een lijstje omheen :slight_smile:
Maar ik twijfel een beetje of het wel aanslaat bij de mensen, niet dat ik er persee iets aan wil verdienen maar wil er ook niet armer van worden.En ik heb niet zoveel geld dat ik meteen al mijn werk kan inlijsten,en om nou een expostie te houden met 3 werken kan je niet maken.
Maar ook dat komt goed heeft eigenlijk ook niks met dit forum te maken.

Sponsor of liefhebber zoeken die je bij kan staan. Je werk heeft bovengemiddelde kwaliteit en veel zeggingskracht. Als je het doet, doe het dan goed. En jawel, ik vind dat je met deze vraag heel goed op dit forum terecht kan.

Normaal vind ik digitale collages totaal niet interessant om naar te kijken, maar jouw werk is werkelijk van een fabelachtige kwaliteit. Ik heb dan ook geen enkele twijfel of het mensen aanspreekt. Dat zal het zeer zeker. De dromerige en surrealistisch aandoende voorstellingen laten mensen even ontsnappen aan hun eigen werkelijkheid. Dit soort beelden zijn altijd plezierig om naar te kijken. Ga vooral op zoek naar galleries die een klantenkring hebben die zich interesseren voor dit soort beelden. Ze zijn zeer zeker toegankelijker dan abstract werk dus de markt is breed. Ken je de kunstenaar [url=http://www.mckean-art.co.uk/]Dave McKean[/url]? Het kinderboek 'the day I swapped my dad for two goldfish' is een briljant door hem geillustreerd boek. Rene Margritte zou ik ook bestuderen als ik jou was (als je dat al niet hebt gedaan).

Je hebt gelijk dat je niet moet bezuinigen op kwaliteit. Je werk bevat vele lagen en kleurschakeringen die uitstekend weergegeven moeten worden. Zorg zelf voor de kwaliteitsbewaking. Concrete adressen kan ik je niet geven maar ik ben het ermee eens dat je vooral moet zoeken in de fotovaklab-richting.

Tip: je werk komt veel beter tot zijn recht in een eigen website. Dit is ook erg belangrijk voor je promotie, zeker als je gaat exposeren en mensen meer willen weten over jou en je werk. Ga professioneel te werk.

Dank je Bjorn

Dave McKean en magritte staan al bij mijn favorieten :slight_smile:
Ik wil er ook erg graag meer mee gaan doen ben al op zoek naar een goede webdesigner voor een simpele strakke website wat bij mijn stijl past voorbeeldje: link

Ben erg blij dat mijn vraag serieus genomen wordt op dit forum en alvast bedankt voor alle hulp

sluit me inderdaad aan bij het geWOW!

Ziet er goed uit. Verzin je zelf een ‘thema’ of zou je dat ook als commerciele opdracht kunnen maken. In het laatste geval kun je bladen aanschrijven die veel met illustrators werken. Uitgeverijen (voor zover ik weet) zijn altijd op zoek naar nieuwe verfrissende illustrators…

Goed man!

natdatnl, check ook even de site van ene [url=http://www.bjornnelissen.nl/]Bjorn Nelissen[/url] aka MacBjorn. Stijvolle, strakke, creatieve en artistieke homepage.

Dank je Oxbowsurfer,

Ik verzin alles zelf maar ben ook in staat opdrachten uit te voeren, omdat ik al voor vrienden logo’s heb ontworpen maar denk dat dat op amateur niveau was :slight_smile: nee maar ben wel in staat om opdrachten uit te voeren.

En freek, is dat Bjorn die me net dat complimentje gaf?
Zijn werk mag er ook wezen.
Zo’n soort website zoek ik nou ook.

De site heb ik zelf gemaakt. Op de akademie heb ik ook webdesign gehad en mezelf Flash en HTML bijgebracht. Het is in ieder geval belangrijk dat je werk te zien is op het internet. Een fotosite zoals de site waar je werk nu te zien is is ok, maar je werk kun je haast geen foto's meer noemen. Een foto is wellicht het uitgangspunt.

Maar goed, je vroeg om suggesties voor afdrukken en niet voor een site :wink:

Dat is 'm (vandaar het 'aka' erachter). Hij is lang under construction geweest (hè Bjorn :wink: ) maar prachtig geworden.

[ow, hoi Bjorn :smiley: ]

inderdaad

Thx Bjorn

Oké :sotp:

Geen idee van de prijzen maar bij Starfoto in Bladel bestelde één van mijn vorige werkgevers altijd prima duratrans lichtbakken voor weinig geld. Oftewel, ze waren toen goedkoop. En ik zie dat ze ook digitaal printen.

[quote:47dc331ce7="FreekMac"]Dat is 'm (vandaar het 'aka' erachter). Hij is lang under construction geweest (hè Bjorn :wink: ) maar prachtig geworden.

[ow, hoi Bjorn :smiley: ][/quote:47dc331ce7]

Hoi Freek :lol:

Bloed zweet en tranen kostte het. Het is erg lastig om een omlijsting te maken voor je eigen werk. Besluiteloos als ik ben zijn er wel 10 versies aan vooraf gegaan die niet goed bleken te zijn. En als het ontwerp er ligt dan moet het ook nog eens gebouwd worden. Gelukkig heeft Konijn me geholpen anders had het er niet zo gelikt uitgezien als nu.
natdatnl als je dus in de toekomst een sitebouwer zoekt dan is onze Vlaamse wortel-etende coder je man!

Niet geheel onbelangrijk: hoe groot zijn de PSD bestanden en op welke resolutie staan je beelden?

allemaal verschillend ik heb ze zo groot mogelijk proberen te maken zonder verlies, een resolutie van gemiddeld 2000/3000 300dpi

oke of…?

Oke, 300 dpi is goed. Voor drukwerk werk je op minstens 225 DPI, standaard werkt men op 300 DPI. Normaliter zorg je ervoor dat de afmetingen van het werk overeenkomen met de afmetingen waarin het werk gedrukt wordt. Maar dit wil wel zeggen dat je immens grote bestanden krijgt als je op posterformaat in Photoshop op 300 DPI werkt. Hierover kan het vaklab je uitstekend voorlichten. Iedere methode en iedere machine stelt weer een andere eis. Vaklaboratoria kunnen uitstekend afbeeldingen printen op zeer grote formaten van een bestand dat ongeveer A3 is op 300 ppi.

Over de formaten van afdrukken moet ik nog even een nachtje slapen omdat bij de ene een groot passepartout past met een kleine foto en bij de andere net andersom dus moet inderdaad ook naar de resolutie kijken en hopen dat het ongeveer allemaal mooi tot z'n recht komt.