ext harde schijf ,master en/of slave

Ik heb een tijdje terug een nieuwe harde schijf met een grotere capaciteit (120 gb 8mb cache) in mijn imac gezet. Daardoor heb ik de oude schijf over, nu heb ik dus een losse fire wire behuizing gekocht waar ik deze schijf in heb gemonteerd. maar nu is de vraag,hoe moeten de jumper settings van deze schijf staan,gewoon als master of als slave offf als cable sellect of op forcing dev 1present. het gaat om een IBM deskstar 40 gb

bij mij werkt hij als hij op master staat, denk ik :-)

Hey,

Je moet hem op cableselect zetten, dan heb je zeker geen problemen als later een andere fw hd gaat gebruiken. Daar staat ook op neem ik aan

suc6

greetzz

Maakt niet uit, vermoed ik, omdat hij niet direct op het moederboard is aangesloten.

nee klopt maar als ie nog een apparaat op dezelfde fw-poort gaat zett en wel.

greetzz

Hij kan gewoon op master blijven staan. Master en slave settings zijn typisch iets voor IDE, en dan alleen nog als je twee schijven op dezelfde poort/kabel aansluit. Firewire is een ander protocol waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over de settings van de interne IDE schijf. Bovendien is firewire bedoeld om grotere aantallen randapparaten aan te sluiten. De Firewire Tech Brief van Apple heeft het over meerdere apparaten in een chain, en tot 63 per bus als je ze aansluit via hubs, zonder ID-nummers o.i.d.

Bedankt voor de tips hij staat nu op master en werkt nu goed