EXT lezen op mac

Hoi,

Ik heb me via dealextreme een cheapo nas gekocht.

Maar blijkbaar kan dat ding dus geen hfs+ lezen. Dus ik kan mijn 1tb externe niet lezen.
Dan heb ik 2 opties, fat32 en EXT2/3. Ben meer geneigd om naar de laatste optie te leunen, maar ik ken daar weinig van.

Kan ik read/write bewerkingen uitvoeren op een ext3 formatted schijf vanuit os x?

Bedankt om mijn handje vast te houden.

FAT32 kan OS X prima lezen.

Maar dan zit ik met max 4gb beperking.

Mmm... Dat is waar... Ik weet niet of OS X EXT ondersteunt.

Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2054499#2054499

[quote:f3cdabd1fc="Kolb"] Kan ik read/write bewerkingen uitvoeren op een ext3 formatted schijf vanuit os x?[/quote:f3cdabd1fc] OsX heeft daar weinig mee te maken lijkt me, het is de nas die die bewerkingen uitvoert. En die moet het wel kunnen lijkt me, anders heb je d'r zo weinig aan.

Misschien bedoelt de TS dat ie z'n schijf ook af en toe direct aan z'n Mac wil hangen.

Als ie h’m inderdaad alleen aan de NAS hangt, maakt het inderdaad niet uit hoe de schijf precies geformatteerd is, zolang de NAS er maar bij kan. Meestal kun je schijven laten formatteren door de software die bij de NAS wordt meegeleverd.

Het is inderdaad zo dat die schijf af en toe wel eens kan aangesloten worden op een mac/windows machine.