Extensie .db, daar zit ik mee!

Hi, ik heb een bestand gekregen met de extensie .db maar ik kan er niks mee (behalve rijmen:wink: )...of wel...wie weet een oplossing. Ik zit er nogal hoog mee vanwege een krappe deadline op een dtp-klus, bedankt alvast

Kijk hier eens:

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=.db&Submit3=Go!

Zoals je daar kan zien is er veel sotware (geweest) die de extensie .db gebruiken… Dus het is in dat opzicht lastig te achterhalen, wellicht kan je het bestand openen in textedit of hexedit en kijken of je ergens een stukje tekst tegenkomt met de naam van software onthult.

.db is volgens mij een database bestand van Access van Microsoft. Er zijn wel wat programma's om die openen en te bewerken. Alleen al een komma gescheiden uitdraai maken. Kun je hem daarna importeren in een andere database.

Succes!

Roel

Als het een thumbs.db is mag je hem weggooien, is een Windows bestand waar je verder niks aan hebt.

Bedankt voor de reacties en het is inderdaad (helaas volgens Pink) een 'Thumbs.db' document. Dat betekent dus...jammer maar helaas...vooral omdat de maker van dit bestand op vakantie is :cry:

thumbs.db is het bestandje dat windows in een folder zet waar iemand ooit ingekeken heeft met de preview functie aan, dus waar geen icoontjes maar thumbnails van de bestanden worden getoond. Vergelijk het maar met .DS_Store onder OS X. Kan je straffeloos negeren/wegmikken, bevat eigenlijk geen interessante info. Als het ontbreekt, maak windows er gewoon een nieuwe bij.

Ja dat bedoelde ik ook met dat je hem weg mocht gooien. Er staat niks van belang in.

Dank allemaal, ik mijn probleem ondertussen via een omweg en veel telefoontjes kunnen oplossene en de klus alsnog kunnen klaren.