Extensie toevoegen?!!?

Goedendag,

Binnenkort gaan wij over van een MacServerG5 naar een Windows 2003 Server. (keuze gemaakt om omslagcapaciteit en centen)

Na het overpompen van bestanden op de server worden deze bestanden niet meer herkend als bijvoorbeeld quark bestanden of illustrator bestanden. De extentie ontbreekt namelijk.

Is er een manier om deze extensies alsnog toe te voegen? met behulp van een script of iets dergelijks? zodat we als de bestanden opvragen kunnen dubbelklikken in plaats van elke keer handmatig de extensie toe te voegen.

Alvast bedankt.

Er zijn een heleboel batch renamers in om;oop, even zoeken op VT of macupdate en uitproeberen welke voor jou het beste/handigste werkt. Of installeer Pcmaclan fileserver (=AFP) op de win server, dan treedt het probleem sowieso niet op.

[quote:bd5febc281="DiZk"]Binnenkort gaan wij over van een MacServerG5 naar een Windows 2003 Server. (keuze gemaakt om omslagcapaciteit en centen)[/quote:bd5febc281] Whahaha ... dus jullie willen meer geld gaan uitgeven aan ICT? Slimme zet dan :P

[quote:f5e3575177="TonE"]Of installeer Pcmaclan fileserver (=AFP) op de win server, dan treedt het probleem sowieso niet op.[/quote:f5e3575177] Zeker weten NIET doen. Gebruik XTreme IP ... PCMaclan gaf bij mijn vorige werkgever (en voor heen ook eerst hier, voordat ik de hele Windows-bende eruit flikkerde en er een G5 XServe/XRAID configuratie voor terug plaatste). XTreme IP heeft veel minder problemen met het communiceren op Mac OS niveau. Sinds het introduceren van een Mac serveromgeving zijn hier de ICT kosten naar luttele procenten gedaald. Onderhoud? Welk onderhoud?

Nou dan weet ik niet wat jullie verkeerd doen maar hier draait het al jaren naar grote tevredenheid.