"extensies" in OSX?

Ik ben van plan over te stappen naar OSX(eindelijk). Ik wil mijn systeem zo stabiel en schoon mogelijk houden. Ik mag graag diverse programma proberen en die installeren extensies. Na verloop van tijd krijg je steeds meer extensies waardoor je computer gevoeliger wordt voor vastlopers. Werkt OSX ook met extensies die op systeemniveau zitten of werkt het bij OSX anders!

Nee, bij OS X werkt 't net even vaak iets anders... wat niet gebruikt word zal ook geen CPU of geheugen innemen. Mac OS X heeft overigens vrijwel nooit extenties of andere dingen nodig voor applicaties. Er worden dus niet overal her en der spullen op je computer geinstalleerd.

Dat is niet helemaar waar, Adriaan. Veel programma's maken namelijk een map aan in bijvoorbeeld Application Support. En die blijft na verwijdering van het programma gewoon staan als je hem niet zelf weggooit. Wat wel klopt, is dat extensieconflicten niet meer voorkomen, zoals dat in het klassieke systeem nogal eens gebeurde.

Dat klinkt goed! Dus je 'systeemmap' groeit dus niet dicht. Nou ja, als die programma support map verder het systeem niet aantast en je het handmatig weg kan halen vind ik dat acceptabel.