Extern beeldscherm uitschakelen.

Thx voor je reactie.

Helaas werkt dit niet. Heb het zowel geprobeerd met het programma uit als aan, maar helaas. :frowning:
Nog een ander idee?

Synchrone weergave inschakelen? Tis wel 's vaker voorgekomen hier op het forum. Ik kan me alleen even niet meer herinneren wat de oplossing precies was...

Was ik weer, zat een paar dagen zonder mogelijkheid tot internetten.

Synchrone weergave inschakelen kan toch alleen wanneer er een extern scherm aan hangt? Ik kan het nl. niet vinden in de beeldscherm voorkeuren. Of staat het ergens anders ‘verstopt’?

Zou kunnen. Ik heb zelf al een tijd geen extern scherm meer, dus kan het niet zo makkelijk controleren.

Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Het is knap irritant! Je kunt wel schermen toevoegen, maar niet meer verwijderen. Als het 2e (of 3e) scherm een iPad is, kan je dat niet eens meer uitzetten. Dit probleem had je vroegâh niet toch?

Toch wel. De vraag komt uit 2006…

Het is knap irritant! Je kunt wel schermen toevoegen, maar niet meer verwijderen. Als het 2e (of 3e) scherm een iPad is, kan je dat niet eens meer uitzetten. Dit probleem had je vroegâh niet toch?

Dat klopt. Vroegâh had je nog geen Universele Bediening (Universal Control), pas sinds macOS Monterey. Als je het vervelend vindt, dan kun je Universele Bediening weer uitzetten.

Hallo Ome Kor!
Dank voor je antwoord, maar het gaat me niet om Universele Bediening (staat uit), maar om Voeg Beeldscherm Toe. Dat werkt goed en bestaat al heel lang. Ik ben er niet zeker van, maar ik dacht dat je ook een scherm kon verwijderen.
Nu kan je ook een iPad als extra scherm gebruiken, ik doe dat soms als ik elders werk. (Misschien is het ook wel handig om drie schermen te gebruiken.) De iPad-verbinding is echter niet erg stabiel. Soms raakt de verbinding verbroken. De iPad blijft echter wel in Beeldschermen staan, ook als je hem uitzet. De windows staan er ook nog op en de cursor gaat er nog naartoe. Het enige wat erop zit, is je systeem te herstarten — tenzij iemand een andere manier weet…

Sorry. Nee dat gebruik ik niet, wel af en toe Universele Bediening.

No harm done :slight_smile:

Ik ben er uit. Gewoon opnieuw naar Systeemvoorkeuren/Beeldschermen/voeg beeldscherm toe/ en het aangevinkte geselecteerde scherm nogmaals selecteren! :sweat_smile: