Extern bureaublad op eMac via VPN

hey,

mn moeder wil een nieuwe computer, en ze viel wel voor een emac, ze wil niet te veel draden enzo, ze wil gewoon een makkelijke handige, niet ingewikkelde computer waarop ze de basic dingen kan doen als word, excel, mail, enzovoort.

een paar vragen:

ze werken bij haar op het werk heel veel met outlook, ook haar pda wordt gesynchroniseerd met outlook. Kan ze met een eMac ook thuis haar pda(iPaq) synchroniseren of kan dat alleen op haar werk dan?

Als ze thuis wil werken kan ze verbinding maken met haar extern bureaublad op de server, via een VPN verbinding. Op haar werk werken ze met windows, dus dat extern bureaublad is ook windows. Kan ze op een eMac verbinding maken met dat eterne bureablad via een VPN verbinding?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

greets, Matthijs

De iPaq (oftewel PocketPC) werkt met Windows Mobile. Hier zijn op de mac wat programma's voor, maar MS ondersteund de synchronisatie eigenlijk alleen op Windows (uiteraard...). Het zou met iSync (zit bij de eMac) en een 3rd party hack prima kunnen werken, maar ik betwijfel het. Zelf zou ik direct een Palm kopen, maar dat is in dit geval geen optie. Kijk even op deze sites: http://www.markspace.com/testing/ http://www.pocketmac.net/

Beide programma’s kosten geld…

De eMac kan een computer op aftand besturen met VPN. Freeware clients staan op http://www.macupdate.com/ . Zelf werk ik echter alleen met VNC, dus ik weet niet in hoeverre andere protocollen/programatuur werkt.

Een eMac is een goede optie als werkmachine. Virus en registervrij, makkelijk en vrijwel oncrashbaar. Maar als ie niet aansluit op haar werk ben je toch op een Windows bak aangewezen. Zit er geen Mac gebruiker in de buurt? Dan kun je even testen of wat je wilt ook echt mogelijk is.

Hallo,

Zelf log ik in op het netwerk van mijn werk via een Citrix client verbinding; gaat prima. Een keer uitgeprobeerd in een mac winkel en vervolgens een I Mac aangeschaft.

Dani

[quote:d94e9b084c="Danim"]Hallo,

Zelf log ik in op het netwerk van mijn werk via een Citrix client verbinding; gaat prima. Een keer uitgeprobeerd in een mac winkel en vervolgens een I Mac aangeschaft.

Dani[/quote:d94e9b084c]

en kan je daarmee ook een extern bureablad(windows server 2003) tevoorschijn toveren?

Het is geen buroblad, maar alle windowsapplicaties werken normaal.

dus ook email(outlook, met agenda en dergelijken) en intranet?

yep

cool! ok! ik zal het tegen mn moeder zegge..:D hopelijk koopt ze een mac.. :lol:

Houd ons op de hoogte! Ik ben zeer benieuwd of die twee dingen naar behoren werken...

ok :D

Vervanger outlook is Microsoft Entourage (nieuwste versie) De PDA kan ook er zijn genoeg third party software ontwikkelaars die dit aanbieden. Het is wel afhankelijk van welke iPaq ze heeft. Let hier goed op.

Daarnaast kan zij geloof ik wel gebruik maken van VPN maar dit zou dan via de cisco client moeten. Let op veel bedrijven accepteren het niet dat je een VPN verbinding maakt met je thuis computer. Vaak moet je een laptop hebben met de juiste computernaam.

Cheers! Veel Succes! :apple:

Ja, ik weet dat het niet zomaar mag... Mijn moeder mag het nu met de laptop van haar werk, die ze ook naar huis mee mag nemen.. Ik werk daar ook en sprak laatst iemand van systeembeheer en die wist niet of het kon op een mac, maar die zei wel dat het zou mogen, dus dat zit in ieder geval mee..

thnx!

[quote:14a2d8697c="Matt-le-Boss"] Als ze thuis wil werken kan ze verbinding maken met haar extern bureaublad op de server, via een VPN verbinding. Op haar werk werken ze met windows, dus dat extern bureaublad is ook windows. Kan ze op een eMac verbinding maken met dat eterne bureablad via een VPN verbinding? [/quote:14a2d8697c]

Jahoor dat is geen probleem. Ik maak ook vaak vanaf mijn ibook een remote desktop verbinding met mijn windows pc, werkt prima als je verbinding niet al te traag is; via gprs is het namelijk niet zo heel relaxed werken :slight_smile:

De microsoft rdesktop client voor mac is gratis te downloaden van http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient