Extern opstarten?

Ik probeer een OSX te installeren op een extrne firwire-schijf, maar dat wil de installer niet. Why not? Heb het wel op de iPod kunnen installeren, aangevinkt als opstartvolume en dan loopt alles vast bij de volgende herstart.

De vraag is dus: Hoe moet je extern opstarten met OSX.???
:sealed:

Je moet een toets ingedrukt houden... Oei, was het nou de T, of een andere... :? Ik weet het niet meer, maar heb dan ook geen externe schijf... :cry:

Staat het niet ergens op het forum, heb je al gezocht? Ik heb het onderwerp wel eens zien passeren, vandaar… :expressionless:

JeePee,

je bedoelt de Alt-toets, daarna kun je uit de beschikbare schijven kiezen. Zover was ik al, maar dat geeft geen soelaas.
Ik wil OSX installeren op de Firewire schijf en dat wordt geweigerd. Zelfs Apple assistance kon me hier niet bij helpen.
Ook de ipod geeft een probleem. Het installeren gaat hier wel, maar het opstarten dan weer niet.

Was het maar een kwestie van een toets. (met de t-toets kun je ook opstarten en dan uit schijven kiezen, zijnde firewire, maar dan moet er eerst een systeem opstaan, dus.

staat het juiste bestandssysteem er op? Dat moet HFS+ zijn of misschien werkt HFS ook. Fat of fat32 werken niet.

Hans

Het is HFS* en de structuur heb ik ook gecontroleerd en die was ok.

[quote:baa23614c2="marcellino"]Was het maar een kwestie van een toets. (met de t-toets kun je ook opstarten en dan uit schijven kiezen, zijnde firewire, maar dan moet er eerst een systeem opstaan, dus.[/quote:baa23614c2]

Hmm, sorry blijkbaar half slapend gelezen en gereageerd… :oops:

Ik heb probleemloos een drietal Panther Preview versies geïnstalleerd op een externe FireWire schijf. Die schijf werd netjes herkend in de installer en ik heb hem daar ook nog later formatteren. Geen problemen mee gehadn

leuk voor je, maar dat geeft niet echt antwoord op mijn vraag, toch?

[quote:b60626abce="marcellino"]leuk voor je, maar dat geeft niet echt antwoord op mijn vraag, toch?[/quote:b60626abce]

Nee, maar 't vervreemd de zaak wel. Ik zit te denken wat 't zou kunnen zijn, maar ik zou 't ook echt niet weten. Wat je wel kan proberen is de schijf opnieuw formatteren in het Mac OS Extended formaat & even een andere naam geven.

Geen direct antwoord op je vraag, maar probeer 't even.

Adriaan,

ondanks dat de firewire al HFS* was geformatteerd heb ik hem zojuist opnieuw geformatteerd en nu wil het systeem er wel op.
Dank voor de uiteindelijke goede oplossing.

:slight_smile:

Meer dan eens gehoord dat je 3x moet formatteren en 3x erasen...