Extern scherm (evt HD(ready)tv)

Hey iedereen,

nu ik te horen heb gekregen dat de tv die ik al jaren gebruik, terug moet naar een vriend van me (die wel de rechtmatige eigenaar is, wat het enigszins begrijpelijk maakt :)) ben ik nu op zoek naar iets vervangends voor m’n MacbookPro.

Ik ga hem vooral gebruiken voor het kijken van films en afhankelijk van de kwaliteit als extra beeldscherm voor webdoeleinden (programmeren, photoshoppen, flashen, parallels, etc).

Ik kan misschien aan een gratis 21" Studio Display komen (hulde aan mensen die gratis spullen weg geven trouwens!), maar zit ook te twijfelen aan een tweedehands hd-tv. Of het nou een computerscherm of tv is, het mag niet al teveel kosten, laten we zeggen… max €400. Om nog een beetje voordeel van m’n hd-films te halen wil ik wel een redelijk hoge resolutie, minimaal 1280x800 bijvoorbeeld.

Iemand tips?

www.marktplaats.nl ;-)

ok, ik heb even verder gekeken en laat ik het even iets duidelijker vermelden :)

weet iemand een goed scherm van max €400 met een hoge resolutie en afmetingen van minimaal 20"? Of dit nou een (hd)tv is of een computerscherm maakt mij niet zo heel veel uit.

Gewoon een oude IIyama vison master 514 of zo. 100 euro en 2048x1536 is geen probleem. En voor 300 euro heb je gewoon een LCD 1680x1050 scherm van 22 inch nieuw.

kijk, dat zijn de berichten! Misschien binnenkort maar een langs de RAF en Mediamarkt. Heb je verder ook aan te raden merken? LaCie lees ik een hoop over, maar dat zal ook wel wat duurder worden. Wat is qua kwaliteit/prijs aan te raden?

iig bedankt 8)

Bij de Media Markt heb je voor €400 een hele mooie HD TV van iets van 60cm ofzo, hoor! Geen Sony Bravia weliswaar... Maar een Samsung wel! Zeker de moeite waard om es uit te checken! Resolutie daarvan is dan vaak ietsje groter dan 720x1280 maar wat het dan wel exact is weet ik niet.. Let wel ff op de aansluitingen trouwens; HDMI hebben ze dan wel, maar een VGA of DVI aansluiting erbij is altijd mooi meegenomen..

zojuist even door de mediamarkt gewandeld en het viel me enigszins tegen. Een hdtv van €400 heb ik bijna niet kunnen vinden, en die wel rond die prijs zaten waren qua formaat te vergelijken met computerschermen van een veel lagere prijs en een veel hogere resolutie. óf ik heb niet goed gekeken natuurlijk. Ik neig nu in ieder geval naar een 24" van rond de €300/€400, maar ga eerst nog even 2ehandsjes speuren. Iemand nog aanraders?

[url=http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/professional/245b.asp]Dit is hem geworden![/url] 8) [img:41ddd54f37]http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/images/245b_l.jpg[/img:41ddd54f37]

Gefeliciteerd.

Laatst een Samsung 245B gekalibreerd. Niet elk display is hetzelfde, maar hier de instellingen.

Contrast 75; Brightness 44; R 75; G 38; B 37; Magic Color OFF; Gamma mode 1

Dit wordt dan de Custom-mode. Andere modes kan je ook blijven gebruiken.

wow, dankjewel! Alleen krijg ik met deze instellingen een totaal verkeerd beeld. Wat een debiel menu heeft dat beeldscherm trouwens :) Welke instellingen moet ik in osx geven?

Oeps... :innocent: ... R 57 klinkt beter.

Dat is Samsung eigen, je herkent de Samsung apparaten aan een idioot onlogisch menu :wink:

Het beste is om met deze waarden de geavanceerde calibratie te doen in OSX.

edit: gamma 2,2 en 6500K

Ok, ik heb dit gedaan, maar ik vond de kleuren eerst (r50g50b50) toch een beter resultaat geven. Misschien inderdaad een verschil in schermen?

Absoluut, er zijn modellen uitgeleverd met een 's'- en een 'r'-paneel. S staat voor Samsung. Als het modelnr [i:9aebc5e1f1]niet [/i:9aebc5e1f1]eindigt op een r zit er een Samsung paneel in. Bovengenoemde instellingen waren voor een Samsung paneel, maar daar kunnen onderling misschien ook verschillen zitten. En een calibraitie maakt het beeld niet perse mooier, maar realistischer.

Ok. Ik snap dat er ook een verschil is aan het feit dat je ergens aan gewend bent, maar als zelfs de grijze GUI van osx een gekleurde gloed krijgt is er toch meer aan de hand :) Hoe dan ook bedankt, ik doe het hier gewoon mee! Ben erg tevreden, en mocht ik in de toekomst meer drukwerk etc gaan doen laat ik hem misschien ergens calibreren.