extern scherm iBook

Ik heb vandaag een extern scherm aan mijn iBook gehangen met ScreenSpanning. Nu wil ik eigenlijk alleen op mijn externe scherm werken om de 32MB videokaart volledig te benutten over 1scherm. Ik heb het externe scherm inmiddels als hoofdscherm aan de praat gekregen maar kan nog steeds met mijn muis naar het andere scherm (wat wel zwart is).

Hoe zet ik het interne scherm uit?

Is het vervolgens ook makkelijk om (bijvoorbeeld onderweg) weer over te gaan op alleen het interne scherm?

('k Had de zoekfunctie gebruikt maar na wat zoekresultaten bekeken te hebben luktte het nog steeds niet.)

Het interne scherm uitschakelen is niet mogelijk!

Je kunt met F7 ( dat is de knop op mijn powerbook ) wisselen
tussen uitgebreid bureaublad en synchore weergave!

In [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=69188/]dit[/url] draadje staat de oplossing voor jouw probleem. Ik dacht ook niet dat het mogelijk was, maar blijkbaar wel dus. En het verschil is wel heel duidelijk merkbaar.

Ik dacht dat je de volledige 32 MB krijgt in de Clamshell modus, als je die hebt geactiveerd via de ScreenSpannings Hack. Overigens na dat je de Clamshell functie hebt aangezet, wel je beeldscherm weer een beetje openzetten om de warmte weg te laten lopen.

Ja dat draadje had ik gezien maar ik wam er niet helemaal uit. Tot het externe scherm alshoofdscherminstellen lukte wel maar daarna niet meer.

Hoe werkt dar clamshell dan?

wat lukt er niet dan? en had je wel je voeding aangesloten?

ja ik lees verschillende dingen over clamshell...hoe gaat dat is zijn werk?

Clamshell is het gebruik van je iBook of PowerBook als hij dicht is geklapt, en je dus alleen een extern scherm gebruikt. iBooks zijn hiervoor niet ontworpen dus kijk daarmee uit als je daarvoor de screenspanninghack gebruikt.

Ja maar ik krijg het dus niet voor elkaar om alleen het externe scherm aan de praat te krijgen (dus de volledige 32MB van de videokaart op extern) en het iBook scherm uit (openstaand).

Iemand hier een simpele uitlegvoor?

Ik lees vaak dat een iBook niet in clamshell mode kan omdat ie ademt/koelt door het toetsenbord. Is dat echt zo? Want als ik kijk op macfixit dan zie ik een metalen plaat onder het toetsenbord zitten wat me moeilijk koelen lijkt. [url]http://www.pbfixit.com/Guide/83.3.4.html[/url]

Klopt, maar een gedeelte van die plaat (daar waar je extra geheugen kunt toevoegen) heeft ventilatiegaatjes.

Ik kan dat op dat plaatje niet terugvinden hoor

Die metalen plaat is ook de geleider om de hitte af te voeren. Als je dat niet zou doen, zou alles qua stof en vuil recht in je iBook vallen.

Ok, bedankt voor de info :) Ik heb mn PowerBook in clamshell, en de hij is nu zo rond de 43 graden, bij een dvd afspelen of iets anders intensiefs komt ie tot de 49, ik snapte alleen niet dat een iBook dan warmer zou worden. Heb mischien iets met het plastik te maken ofzo ;)

Een PowerBook heeft een aantal extra fans die lucht door de zijkant naar buiten blazen, de iBook heeft dat niet.