Extern USB ADSL Modem onder Panther

Hallo,

Vorige week een nieuwe Mac gekocht voor mijn zus. Ze was het gezeur met PC zat. Helaas kan mijn oude Mac Panther niet aan. Vandaar de vraag of ik mijn oude adsl modem gemakkelijk onder Panther kan aansluiten om haar te laten genieten van de wondere wereld die het internet is. (Daar waar het onder PC een ware hel is)

Mijn modem is een topcom webracer 850 met support voor Classic. Is deze gewwon te gerbuiken onder OSX 10.3.4?

Groeten,

Marco

USB modem, ben er niet kapot van. Een tweedehands Ethernet modem niet handiger?

Het probleem met usb-modems is dat er vaak geen goede drivers voor zijn. Zonder driver kun je het schudden. Of er voor jouw modem een driver is weet ik niet, maar ik raad je aan een ethernet-modem aan te schaffen, is platformonafhankelijk en stabieler.

Ja ik dacht het al,

Blijkt dat hier in België de meeste providers zeggen dat hun USB modems geschikt zijn voor mac 8.X of hoger maar waarschijnlijk niet voor OSX.

Kan iemand me een goede (goedkope) ASDL ethernet modem aanbevelen?

En bedankt,

Marco

Gewoon een kwestie van uitvinden of de fabrikant een driver voor mac os x heeft. Als dat het geval is: installeren en draaien maar

Ik kan je aanraden om voor dit onderwerp de zoekfunctie te gebruiken; hier is al héél veel over gesproken. Klik hier bovenaan op zoeken, en vervolgens vul je de trefwoorden "usb adsl modem" in. Et voilá!

Ja,

ik had al gezocht, maar door de zoekfunktie te gebruiken kwam ik niet tot een eenduidig antwoord.

Maar door jullie reakties (vielen dank) en na intussen ook even in het lokale Apple Centre geweest te zijn.

Begrijp ik dat er gewoon geen eenduidig antwoord is…misschien werkt ie misschien niet.
Om op save te spelen zal ik een ethernet modem aanschaffen.

Dit is denk de eerste keer dat ik echt teleurgesteld ben in Apple…

Groeten en bedankt maar weer

Marco

Heeft niets met Apple te maken, maar met de fabrikanten van die USB modems.

Ten eerste is een USB modem niet erg stabiel en als Apple met een nieuwe versie van zijn OS uitkomt werkt vaak de modem niet meer en komen de fabrikanten pas veel later met een update van de drivers. Dus don’t blame Apple…

Ok,

Misschien te snel gereageerd. Heb hetzelfde met mijn Canon Printer…
Gelukkig kon ik dat redelijk met Gimp Print oplossen.

Sorry Apple :slight_smile: