externe antene voor ariport

Is het mogenlijk om een externe airport antenne te koppelen aan je mac . In mijn geval een powerbook 12''

Buurman werkt met PC en maakt zelf antennes en die werken wonderbaarlijk goed.
Elke signaal binnen 500 meter pikt hij nog wel op.

Maar nu voor apple…

Euh is niet echt een "externe" antenne. Linksys WRT54g met aangepaste firmware.

Ik heb aan boord ook vaak het probleem dat ik slecht wifi kan ontvangen.

Mijn oplossing (zonder mijn powerbook te slopen):

Koop een Linksys WRT54g (heeeeel belangrijk dat je [b:cef1287d8a]niet[/b:cef1287d8a] de versie 5 of hoger neemt).
Zodra je em hebt een andere firmware installeren. te vinden op DD-WRT of op Openwrt (Open wrt moet je wel weten wat je doet).
Zodra je de firmware gaat update [b:cef1287d8a]alsjeblieft[/b:cef1287d8a] lees eerst [b:cef1287d8a]heeel[/b:cef1287d8a] goed hoe het moet, want je kunt je Linksys zo naar wifi hemel sturen als je het niet goed doet.
Zodra je de nieuwe firmware er op hebt gezet kun je de router als client laten inloggen op andere netwerken. Ik kan je uit ervaring zeggen dat een Linksys wrt54g met linux firmware een 3 tot 5 keer zo goed bereik heeft als een Powerbook met Airport extreme. Al je echt goed wilt gaan dan schroef je de antenne’s van de WRT54g er af en plaats je een 18 dbi omni antenne en vang je werkelijk alles wat er in de buurt aan netwerken zijn.
Het mooi is ook van de firmware dat je het zendvermogen kan regelen. standaard staat ie op 28 mw maar je kun tot 249 mw (op 250 mw is niet aan te bevelen omdat je WRT snel kapot gaat op dat zendvermogen en er voor andere netwerken in de lucht ueberhaupt geen ruimte meer is).

Er zijn een heleboel site’s waar ze hebben laten zien hoe ze hun WRT54g hebben aangepast zodat je een veel groter bereik hebt.

succes, jeroen als je vragen hebt PM me maar effe.

[quote:46e9fe2f82="fritsdebeer.com"]Buurman werkt met PC en maakt zelf antennes en die werken wonderbaarlijk goed. Elke signaal binnen 500 meter pikt hij nog wel op. [/quote:46e9fe2f82]Die buurman wil vast wel een mooie antenne voor je in elkaar sleutelen voor een WRT54g ;)

dit lijkt me ideaal is het heel moeilijk want ik altijd heel goed in het verknoeien van firmware :P

Nee zeker niet moeilijk, alleen moet je gewoon eerst goed de handleiding lezen.

1 tip die ik ja kan geven, update eerst naar de “basic” versie en dan daarna updaten naar de “full” versie .
Ik heb al een keer een linksys in een prachtige presse papier veranderd (en daarna ook weer tot leven gewekt met wat elektriciteits draad en een horlogemakers schroevendraaier).

Er lullig als dat gebeurt.