Externe Bibliotheek?! Huh!

Ik heb ineens een externe Bibliotheek op een of andere server; een limewire bibliotheek van ene Willem. Maar die heb ik toch echt niet zelf toegevoegd. Er staan best aardige nummers in, dus zo'n ramp vind ik het niet, maar ik snap er helemaal niets van, en vind het overigens wel een beetje freaky. Iemand die dit verhaal herkent?

als in je netwerkomgeving meer mensen met itunes zijn dan laat itunes gedeelde mappen zien van die gebruikers, je kan dit aan en uitzetten via je voorkeuren, daarin kun je ook aangeven welke nummers/mappen jij wel/niet wil delen met gebruikers in de buurt (in jouw geval willem)

Thanks, het mooie is, ik ken geen willem!

edit: wat het geheel dus vreemd maakt. Ik zit in een beveiligd (zelf aangelegd) draadloze verbinding, met ingeschakelde firewall, en toch verschijnt iemand anders’ computer in beeld… of kan dat wel zomaar?

Dat kan, als je in iTunes voorkeuren deel mijn muziek aan heb gezet of zoek naar gedeelde muziek binnen netwerk, zet hij een poort open van de firewall om dit toe te staan. Dat is een poort die overigens alleen hiervoor gebruikt kan worden, dus ben je zog steeds veilig.

Maar, wil dat dan zeggen dat er iemand in mijn draadloze verbinding zit? want ik gebruik hem alleen, en ben de enige die het WEP kent. Heb overigens inderdaad "zoek naar gedeelde muziek" aanstaan, dus van die open poort in de firewall, dat kan wel. excusez-moi als ik nogal obvious vragen stel, maar ik ben niet zo into netwerk/poorten dingetjes..

MAC-adres restricties in je router instellen? Dan heb je er als het goed is nooit meer last van.