Externe brander plextor 405A

:x Hoi

Ik heb een imac met OS X 10.3.6 en een externe brander van Plextor 405A met firewire aansluiting, maar ik kan niet branden, alleen lezen.
Kan iemand mij helpen??

fdejode@lycos.nl

[mod:95285e1fb5=“maceddy”]Even de tekst gefatsoeneerd. Met schreeuwen bereik je niet meer mensen, integendeel… En gelijk maar even naar ‘Hardware’ verhuisd.[/mod:95285e1fb5]

kan je wat meer vertellen, welke software gebruik je?

(ps: gewoon lettergebruik, geen caps dus, is ook prima!)

SCHREEUW NIET ZO, wil je? Beetje onbeleefd ;)

Maar, ok. Welk programma gebruik je om te branden?
Krijg je een foutmelding?
Kijk ook eens in je systeemprofiel of de brander goed herkend wordt (wie weet hoe dit ook alweer precies heet, mijn Macje is in de reparatie dus kan het niet nakijken :cry: )

Heb je al op Google gezocht?
Wat heb je verder al ondernomen om je probleem op te lossen?

We helpen graag, maar ik vind het altijd prettig om te zien dat iemand zelf ook wat moeite neemt. En je probleem duidelijk omschrijven is altijd wat handiger, dan snappen we ook wat meer van wat er mis zou kunnen zijn :). “Hij doet het niet” geeft ons te weinig info hoor ;).

[size=18:dbeae2ef74][b:dbeae2ef74]PATCHBURN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b:dbeae2ef74][/size:dbeae2ef74] (even terugschreeuwen) :wink:

wel raar dat zelfs zijn gebruikersnaam in CAPS is :?

't lijkt wel of Fdejode een afkorting is voor iets "neonazi's" :| f*ck de... (hopelijk is 't een afkorting van z'n naam ofzo :))

Maarre… patchburn wil wel helpen, en als je helemáál niet kan branden,
kun je eens proberen de permissies te herstellen.
10.3.6 kan trouwens ook het probleem zijn, omdat die laatste update
bepaalde dingen, zoals firewire een beetje door elkaar husselt.

• Joram

:apple: Hoi, Hier ben ik dan met meer gegevens over mijn probleem. Ik werk met OS X 10.3.6 en een plextor externe drive 504A, als ik naar de systeemprofoelen ga dan ziet het systeem de drive staan, alleen staat er bij dat het branden niet wordt ondersteund. Er schijnt een soort brandpragramma in het OS X zelf te zitten, daarom heb ik toast niet gekocht. Kan iemand mij hierbij helpen????

Met vriendelijke Mac groeten

PATCHBURN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (beetje doof?) :wink:

http://www.macupdate.com/info.php/id/16466[/b]