Externe case

Ik heb hier een oude HD van 80 gig van iemand gekregen met een paar beschadigde sectoren die makkelijk uit te schakelen zijn. Nu is er geen plaats voor in mijne PC (niet genoeg aansluitingen) en ik zou ook een externe gegevensdrager moeten hebben met meer plaats dan mijne MP3 speler.

Dus ik dacht eraan deze HD in een externe case te steken.

De eigenschappen voor deze case moeten zijn:
-Moet zowel op PC als op MAC werken
-een USB poort hebben, andere poorten erbij mogen ook natuurlijk
-voldoende koelen
-niet te duur
-iets of wat fatsoenlijk uitzicht, moet geen speciaal desin zijn, maar al ik in de toekomst ne MAC heb kan ik daar toch moeilijk een beige kast naast zetten

Welke case raden julie mij aan? Want er zijn er zoveel dat je het bos door de bomen niet meer ziet en ik heb totaal geen ervaring met die externe cases.

Nog een vraagje, hoe moet deze geformatteerd zijn om op ne MAC te laten werken? NTFS, FAT,…?

Volgens mij leest mac os x alles, het is immers unix. Als het ook met windows moet werken lijkt me dat eerder een beperking. Heb zelf een external diskje van lacie. Is er vast ook in USB-uitvoering (hoewel firewire sneller is, en een pci-firewire kaartje voor je windblows machien enkele 10tjes kost, misschien)

Als bestandsindeling kies je best [b:302954b1d2]FAT32[/b:302954b1d2]. Dat is ideaal als je harde schijf aansluit op Mac/Windows/Linux-systemen.

[url=http://usb.brando.com.hk/travelstar3.5case.php]dit[/url] vind ik zelf wel een mooie ze hebben nog een broertje maar die is 3 keer zo duur.... kan je anders niet ergens een laCie kastje op de kop tikken want die HD's willen nog wel eens in de prak draaien.. een win win situatie in zo'n geval lijkt me...