externe cd brander ombouwen tot dvd-brander

Hoi allemaal. Ik heb een vraag wie weet of het kan of heeft het reeds gedaan? Ik wil van mij FW externe cd-brander de brander vervangen voor een dvd-brander. Het is een Freecom portable Drive. De drive vervangen is zo gadaan maar werkt het dan ook?

Groetjes Jan.

Hoi ik heb zoiets ooit gedaan in het verleden. Het is wel belangrijk dat de drive herkend wordt door het os (x). Misschien is een pioneer dvd-brander iets voor jou, want die zitten ook vaak standaard geinstalleerd in de macs. Er is overigens best veel te vinden op het net hierover, ik kan je alleen geen link zo 123 geven. Andere drives zijn meestal ook mogelijk alleen zul je dan toast moeten gebruiken om ermee te kunnen branden.

Ik heb een (oude )harde schijf aan de interface gehangen, ook een freecom "portable" werkt als een trein :D in principe is het een IDE interface. Als de brander word herkent door osx.............

Merlijn

welke brander raden jullie mij aan en waar moet ik deze kopen. heb er +/-100euro voor over.

als de brander e.v.t. niet herkent wordt kun je altijd op zoek gaan naar een firmware update voor de brander. Heb het zelf gehad met een Lacie, daar zit een NEC brander in. Eeerst brandde hij niet naar behoren en later herkende MacosX h'm niet meer, na het update gaat alles perfect.

En wat is een goede brander…? pak een bekend en veel gebruikt merk. En bij een pioneer gaat het gelijk goed

Ik heb pas een Pioneer 107D besteld bij opus.nl, deze excl btw en verzendkosten op €85,-. Ik ben er erg tevreden mee, nog geen misbaksels gehad.

bedankt voor de reacties. :lol: :lol: ik ga de pioneer 107 bestellen en inbouwen in mijn externFW bakje.

:lol: :lol:

1. waar is de zon 8) 8) 8)