Externe cdromspeler op iBook

Aangezien mijn cdrom-drive (hoe het ook officieel heet?) niet meer goed werkt op mijn iBook, wil ik een externe kopen. * Kan ik dan ook gewoon branden - dingen afspelen - DVD's bekijken * Kan ik dan nog steeds met de finder branden (via iTunes)? * Is er een opmerkelijk snelheidsverschil of valt dat allemaal goed mee? * belangrijkste vraag: werkt elke externe cdromdriv (of DVD-rw) op een mac? Ik heb zitten kijken naar deze: http://www.padeg.be/description.php?lang=2&path=31&sort=Article&page=0&id=1970 Zou die ook werken? Ik vind op de website van Samsung eigenlijk geen bruikbare informatie. * Is er daar ergens nog bruikbare informatie voor te vinden (zoeken leverde hier niet veel op :( ) (* Eventueel hoeveel zou een nieuwe schrijver kosten als ik die laat inbouwen?)

Ik zou gewoon een nieuwe interne drive kopen en erin zetten.

ehm, die samsung...

ik zou eerder naar mail-a-mac.nl bijvoorbeeld surfen, en daar kijken naar goede branders. én altijd OSX-compatible.

Die samsung lijkt me moeilijk leverbaar in nederland (zag niks in de google), én mocht je problemen hebben, dan kan je tenminste in het nederlands praten…

qua snelheid: intern of extern; maakt niks uit… het heeft met het type brander te maken…
…kies het liefst wel voor firewire, da’s altijd sneller dan USB(2)
…ja, je kan via je finder branden… …de brander kan je in je systeem aangeven…
…zelf zou ik je adviseren via Toast te branden… de mogelijkheden zijn over het algemeen beperkt.

:wink: Max