Externe firewire disk en fcp probleem

Ik wil graag op twee lokaties aan een fcp project werken. Een externe firewire hard disk leek me dan ook de oplossing. Ik heb op een g5 met tiger een begin gemaakt met de montage. Zowel scratch disk als de project file staan op de externe schijf. Helaas crashed fcp en de g5 als ik de schijf loskoppel. Dus wat doe ik verkeerd? (ik verwijder de schijf eerst netjes alvorens los te koppelen)

Dat is me toch niet normaal. Niets gaat hier zo simpel als met verschillende machines op een externe schijf werken met Final Cut. Is dit enkel als je werkt met Final Cut?

Dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Sluit je FCP af?

Je gebruikt de externe schijf als scratch disk, mischien zit hier het probleem

Wij doen dat ook wel onder Panther. FCP staat bij ons op een G5 en extern op G4's. Belangrijk is natuurlijk dat iedereen dezelfde versie van FCP heeft, maar dat spreekt vanzelf dus dat zal het probleem niet zijn. Wat mij wel opvalt is dat je schrijft dat ook FCP crasht als je de schijf loskoppelt. Aangezien FCP plotseling z'n scratch disk kwijt is kun je problemen verwachten. Ik sluit niet alleen het project af voordat ik de schijf loskoppel, maar ook FCP, nooit een centje pijn.

Edit: @ MacHook: ik type te langzaam.

Alles wordt netjes afgesloten. De schijf wordt losgekoppeld. Als ik daarna FCP op de G5 herstart, dus zonder de externe drive, komt er een foutmelding met de mededeling dat ik de computer moet herstarten.

Hmm, dat is vaag. Hij hoort dan gewoon te vragen waar z'n scratchdisk is gebleven, en of je eventueel een andere wilt instellen. DOet ie dat ook als je na alles afsluiten en loskoppelen de G5 herstart, en dan FCP opnieuw start?

Heb je de schijf ook softwarematig afgekoppeld? Dus: schijf naar de prullenmand slepen of control-klik op de schijf en dan afsluiten?

Zoals ik al aangaf de schijf wordt netjes via appeltje E afgesloten. Ook na een herstart krijg ik hetzelfde probleem. Ik zit komende dagen niet meer achter de G5. Dus meer kan ik helaas niet melden. Ik begrijp in ieder geval dat het gewoon moet werken met scratch disk goed ingesteld en de documentfile op de externe disk. Ik probeer het over een paar dagen nog eens.

Als hij het blijft doen kan het misschien helpen de preferences-file van FCP weg te gooien. Het is niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb dat meermalen moeten doen omdat de boel crashte zodra ik de DSR-25 recorder aanzette. Als die al aanstond crashte FCP tijdens de opstart. Opnieuw instaleren hielp niet, omdat daarmee de preferences niet worden gewist. Nu lijken die twee elkaar weer wat beter te liggen.