Externe firewire HD per ongeluk GEWIST dringend raad

Ik heb een externe hd (lacie) waarop alle bestanden stonden die ik naar de drukker had gestuurd om te laten drukken, al mn gecertificeerde pdf’n, al mn fonts stonden op deze hd werkelijk alles

Nu wou ik een backup nemen en via diskutility heb ik per ongeluk geklikt op die externe hd, terwijl hij de backup schijf moest wissen !

Gelukkig kon ik de schijf net op tijd uitdoen maar wat blijkt… wanneer ik de externe hd terug opstart is alles toch gewist!

Hoe kan ik toch nog document recuperen,

Alle werkelijk alle hulp is welkom, ik kon me geen slechter verlof voorstellen want vanavond begint mijn verlof…

Kan northon iets uithalen, diskwarrior ik noem maar iets…

Data Rescue heeft mij zo al een keer uit de brand geholpen. [url]http://www.prosofteng.com[/url]

Onder systeem 9 moet Norton uitkomst kunnen bieden. Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad onder OS X. Kan je melden wat je in huis hebt aan dit soort programma’s? En hoe zijn je contacten met toeleveranciers, wellicht kunnen zij je helpen. Ik begrijp dat er nogal haast mee is, want zo te zien heb je geen tijd om software aan te schaffen.

heb heel slecht nieuws de externe hd mount nog maar alle data is weg, heb net even gebeld met onze computerfirma... ik weet niet meer wat te doen al mijn fonts, alles weg,...

Voor dit soort 'Emergencies' heb je inderdaad Data Rescue nodig. Het is vanaf de website van Prosoft zelfs mogelijk om deze te downloaden.

DataRescue heeft echter wel even de tijd nodig, afhankelijk van de grootte vd schijf kan het enkele uren duren voordat hij files teruggevonden heeft. Uiteraard heb je andere HD nodig van vergelijkbare grootte om de teruggevonden files terug te halen.

Norton heb ik nooit zulke goede resultaten mee gehad, DataRescue is voor dit soort problemen de beste oplossing.

Bij mijn SanDisk Ultra II CF card werd Rescue Pro meegleverd. Werkt prima, ook met geformateerde schijven of beschadigde CD-rom's. Zie: http://www.lc-tech.com/sdmacsupport.htm

Is downloadbaar, kost $40.00
zie http://www.lc-tech.com/rescueproorderform.htm

Sterkte!

ik ben ondertussen bezig met datarescue is nu toch al een groot uurtje bezig, ik shake nog steeds... al die documenten heb ik wel een kopie van maar geen gecertifieerde pdf'n, alsook van mn fonts, ik ben nu bezig zoveel mogelijk fonts te recuperen van oudere cd's met drukwerk op

ik hoop dat data rescue mij kan helpen … alvast bedankt voor jullie hulp!

zopas bericht van rescue soft, hij heeft idd documenten teruggevonden, maar ik dien wel te betalen maar heb geen visa...?

Rescue Soft? Bedoel je Rescue Pro?

euhh data rescue (dankzij erwin)

het goede nieuws, de software ziet alles staan, het slechte nieuws ik moet dit zien te betalen

Fijn dat het gelukt is... Heb je geen goede vriend(in) met een Visa?

Misschien een overbodige vraag, maar waarom had je geen back-up van je harde externe schijf als het zo belangrijk is wat erop staat. Misschien dat het aan te bevelen is om dat toch regelmatig te doen.

Het is achterfaf, maar toch wat preventieve tips:

— Ben je van plan een schijf te formatteren, ontkoppel dan van te voren de schijven die je niet wilt formatteren. Ontkoppel ze fysiek.
— Maak een back-up van de items die je beslist niet kunt missen voordat je gaat formatteren. Een aantal CD’s zijn de kosten niet.
— Neem contact op met de boekhouding in je bedrijf, om een VISA card aan te maken voor de DTP afdeling. Beperk de mogelijkheden van deze VISA card tot een dekking van 1 à 2 software pakketten. In overleg met VISA zijn dit soort constructies te maken. In geval van fraude blijft de schade miniem.
— Maak bij zeer belangrijke projecten dagelijks een back-up.

En voor de rest, ik hoop dat je dit nooit meer hoeft mee te maken, dat is niet goed voor de zenuwen.

Aan het probleem wordt gewerkt...

stand van zaken :

alle emails reeds terug
alle lettertypes reeds terug

nog te gaan :

al mn certified pdf’s (ca. 500)
al mn drukklare doc’s

het ziet er alvast goed uit en Deskman en Cubizer ik kan jullie echt waar niet genoeg bedanken…

ik hoop jullie ook eens zo geweldig uit de shit te helpen

[quote:7b2155de60]Shit happens.[/quote:7b2155de60]

hahahaheidelberg jaja ik kan alweer wat lachen, ALLES maar dan ook ALLES werd teruggevonden op mn gewiste externe hd

nogmaals dank aan iedereen die mij met raad en daad hebben bijgestaan hier en privé :wink:

servir frais

[quote:a59e1e680e="servir frais"]stand van zaken :

het ziet er alvast goed uit en Deskman en Cubizer ik kan jullie echt waar niet genoeg bedanken…

ik hoop jullie ook eens zo geweldig uit de shit te helpen[/quote:a59e1e680e]

Bedankt voor het aanbod, maar ik hoop van niet. :stuck_out_tongue:

Dat is net zoiets als tegen de rechter te zegen " Nou tot ziens"…

Allang blij dat je er uit bent gekomen.